Handboek over Fossielen
Handboek over Fossielen

Ik ben "nieuw" op deze site, hoewel ik hem al jaren ken.
Ik heb me onlangs een boek aangeschaft en dit wou ik toch met jullie delen. Dit Handboek over fossielen is het boek dat ik als kind het meeste ontleende uit de bibliotheek. Het is geschreven door Cyril Walker en David Ward en is een ideale algemene gids. ISBN 90-5210-536-7. Het komt uiteraard ook goed van pas bij de determinatie van de gevonden fossielen.Toen ik het als kind wou kopen was het niet meer verkrijgbaar. Tranen heb ik daarom gehuild! Maar onlangs ben ik het in een tweedehands-boekenzaak in Gent tegengekomen na al die jaren. Het gaat om een herdruk uit 2003 voor 14,5 euro in plaats van 24,5 ! Voor zij die willen: er waren nog 5 exemplaren over.
http://www.caroma.be
Antw: Handboek over Fossielen
welkom aan boord btw .. 

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
- Spongebob
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 634 times
Ongetwijfeld een mooi boek met interessante informatie en vooral prachtige foto's, Caroma. Echter, voor een goede determinatie van met name zelfgevonden fossielen zijn deze algemene gidsen totaal ongeschikt. Zo heb ik ooit gedacht dat alle enkelkoraaltjes Zaphrentis heetten. Nee, dan moet je toch echt op zoek naar iets meer specifieke literatuur.caroma schreef:
een ideale algemene gids.
komt uiteraard ook goed van pas bij de determinatie van de gevonden fossielen.
O ja, welkom op het forum, hoor

Time fades away (Neil Young)
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Dag Caroline
Welkom op het forum. Je hebt een leuke site overigens.
Welkom op het forum. Je hebt een leuke site overigens.
Robert Mensink
Dankjewel iedereen 
Nu moet ik inderdaad toegeven dat voor een specifieke determinatie er wellicht betere boeken bestaan, jammergenoeg ken ik die (nog) niet. Ben al aan het zoeken geweest naar een boek over haaientanden, want ik heb een hele collectie liggen, maar weet langs geen kanten van welke soort of tijdperk ze zijn.
Binnenkort ongetwijfeld meer foto's op de site btw

Nu moet ik inderdaad toegeven dat voor een specifieke determinatie er wellicht betere boeken bestaan, jammergenoeg ken ik die (nog) niet. Ben al aan het zoeken geweest naar een boek over haaientanden, want ik heb een hele collectie liggen, maar weet langs geen kanten van welke soort of tijdperk ze zijn.
Binnenkort ongetwijfeld meer foto's op de site btw

http://www.caroma.be
Hoi Caroline, je heb een mailtje van mij gehad, misschien heb je er wat aan?
Welkom op het form.
Welkom op het form.
SeeYou!
- tandenzoeker
- Been thanked: 2 times
Hey Caroline, eerst en vooral, welkom op 't forum. Je hebt mail!
"Wijze mensen praten omdat ze iets te zeggen hebben; dwazen, omdat ze iets willen zeggen." - Plato.
- Fossielenzoeker
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Antw: Handboek over Fossielen
ff de site checken: http://www.fossiel.net/informatie/boeken.phpcaroma schreef:
Nu moet ik inderdaad toegeven dat voor een specifieke determinatie er wellicht betere boeken bestaan, jammergenoeg ken ik die (nog) niet.
Robert Mensink