(1 april 2009)Belangrijke informatie voor alle Miste gangers

Voor alle berichten die niet in de andere forumdelen thuishoren. Deze berichten worden na verloop van tijd gewist.
Gebruikersavatar
Poilu
Berichten: 729
Lid geworden op: 16 okt 2006, 22:16
Antw: Antw: Belangrijke informatie voor alle Miste gangers

Bericht door Poilu » 01 apr 2009, 21:54

somniosus schreef:
Dan kunnen nu al die nutteloze Miste topics van het forum worden verwijderd?
Moet het niet in het elektronisch archief zodat we voor de gravers over 5 miljoen jaar iets achterlaten,wat veelzeggend is over de psyche van ons deel van deze vorm van geordende samenleving in dit tijdperk.

We moeten ze toch een beetje op weg helpen,niet dan?

gr Hogst.



 
Gebruikersavatar
Lanselot
Berichten: 1121
Lid geworden op: 07 nov 2007, 08:48
Antw: Belangrijke informatie voor alle Miste gangers

Bericht door Lanselot » 01 apr 2009, 22:13

Misschien nog even ter aanvulling omdat ik tijdens het chatten de vraag kreeg van 2 verschillende personen waar ik die kaak gevonden had.

Sorry mensen, het was allemaal part of the joke: de vraag naar de geologische kaart, het hele verhaal van de opgraving, de vondsten, enz.

De kaak komt uit Florida, de benedeni uit Lee Creek, sommige tandjes en de schelpen uit Miste (collectie Jan Boes). Wat wel waar is dat ik aangetrouwde familie heb in die regio.

Ter voorbereiding van de grap ben ik bij Museum Freriks in Winterswijk geweest om naar de kleur van de tanden te kijken. Deze leken het meest op Lee Creek tandjes. Aangezien ik een beetje gek ben op benedeni moest die dus ook "gevonden" gevonden worden. Gevolg was wel een paar maanden zoeken naar een miocene Lee Creek benedeni (niet zo'n prachtige grote pliocene tand). Als aanvulling nog wat andere Lee Creek tandjes, enz. Bij Jan in Emmeloord hebben we wat foto's gemaakt van wat origineel Miste materiaal. Van Jan kreeg ik ook schelpengruis mee om om de "in-situ" vondsten te leggen.

Alle tapir vondsten lokten ook veel belangstelling dus die kon niet ontbreken. Probleem is dat veel ebay spul zwart van kleur is/ was. Toen ik op een mooie bruine kaak stuitte kon die niet ontbreken.

Naturalis is op de hoogte gebracht zodat ze er geen tijd in hoefden te stoppen.

Excuus aan iedereen die echt beledigd is. Ter compensatie mag de meest beledigde de tapirkaak hebben en dit is geen grap.

:D :D :D

Arjen

[Bewerkt door Lanselot op 01-04-2009 om 21:19 NL]



Gebruikersavatar
Lowlander
Berichten: 214
Lid geworden op: 04 nov 2005, 17:22
Antw: Belangrijke informatie voor alle Miste gangers

Bericht door Lowlander » 01 apr 2009, 22:48

Respect, Arjen, voor alle research and authenticiteit! (blij dat ik mijn Hannover-trip er niet voor heb omgegooid :D)

Eric



Gebruikersavatar
Somniosus
Berichten: 1930
Lid geworden op: 02 mar 2004, 11:33
Contacteer:
Re: Belangrijke informatie voor alle Miste gangers

Bericht door Somniosus » 02 apr 2009, 17:11

Alle Miste topics (tenzij ik er een ben vergeten) zijn verplaatst naar forumonderdeel "off-topic".




Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1175
Lid geworden op: 31 okt 2005, 13:06
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Re: (1 april 2009)Belangrijke informatie voor alle Miste gangers

Bericht door Henk Jan » 04 apr 2009, 13:30

Shark-teeth-Rene had me net na het plaatsen van de tapir al gezegd dat hij vermoedde dat het een 1 aprilgrap was. Zodoende was ik niet erg jaloers...

Etg goede determinatiekunst, Rene! Ikzelf was absoluut in deze goeie grap gevlogen!



HJ

Gebruikersavatar
binbinneke
Berichten: 2260
Lid geworden op: 04 sep 2006, 21:15
Contacteer:
Re: (1 april 2009)Belangrijke informatie voor alle Miste gangers

Bericht door binbinneke » 04 apr 2009, 17:47

Jeeze, dik respect! Ik vind de grap heel mooi opgebouwd en zo te zien heb je 'r wel wat moeite in gestoken :D

gr. robin


'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/

Gebruikersavatar
Jim
Berichten: 1174
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:22
Re: (1 april 2009)Belangrijke informatie voor alle Miste gangers

Bericht door Jim » 08 apr 2009, 20:01

Hoi Arjen, prachtige grap!

Maar toch jammer dat het niet echt is,was mooi voor de wetenschap geweest!


Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!


Plaats reactie