Antwerpen

Discussieer hier over geologie in het algemeen. Stratigrafie, sedimentologie, structurele geologie, vulkanisme etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ohtaror
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 aug 2008, 03:17
Antwerpen

Bericht door Ohtaror » 02 apr 2009, 20:06

Hoi,

bijna beschamend zo oud en toch nog hulp vragen bij huiswerk...

Maar toch: Voor het vak Geologie van België moeten wij een taak maken over onze gemeente (+- 15 a 20p). Ik ben woonachtig te Antwerpen dus dat maakt dat ik een taak moet maken over de geologie van Antwerpen.

Heeft hier iemand nog info of iets over? En dan bedoel ik niet gewoon een lithostratigrafische kaart ofzo want die heb ik uiteraard al wel. Ben al net voorbij het niveau geraakt waar je hoopt dat een forum je taak maakt ;) Maar speciale brochures of plannen of wat dan ook zijn meer dan welkom! Ook bronnen voor bepaalde boeken of artikels mag uiteraard ook.

Je mag het hier plaatsen of bijlages of info mag je ook mailen naar Fsander.fvl@gmail.com , zonder de F'en (om spam te vermijden).



 
Gebruikersavatar
FossilDude
Administrator
Berichten: 2362
Lid geworden op: 24 nov 2007, 22:23
Locatie: Leuven, België
Has thanked: 322 times
Been thanked: 304 times
Contacteer:
Re: Antwerpen

Bericht door FossilDude » 03 apr 2009, 10:08


"geologie van Antwerpen", das een behoorlijk breed onderwerp, je kan daar alle kanten mee uit.
Nog een speciale richting binnen de geologie? (i.e. sedimentologie/structureel/klimatologisch/palaeoecologisch/paleontologisch)


Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)

Gebruikersavatar
Ohtaror
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 aug 2008, 03:17
Re: Antwerpen

Bericht door Ohtaror » 12 apr 2009, 00:53

Oei sorry voor afwezigheid maar was even op reis.

Het gaat effectief over heel het spectrum van de geologie. Het moet natuurlijk niet zo super gedetailleerd zijn als een thesis ofzo, maar als ik veel heb kan ik de interessante elementen in een leesbare tekst (proberen) gieten.

Overmorgen naar het stadsarchief, ben eens benieuwd wat daar te vinden.




Plaats reactie