andere hobby\'s ?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: andere hobby\'s ?

Bericht door davinci » 11 sep 2004, 12:44

haaaaaaleluuujaaa.
i rest my case!


i just looove fossils

 
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: andere hobby\'s ?

Bericht door Maarten » 11 sep 2004, 12:54

Zeg Davinci,

Als we ook fossiele aliens hebben zijn die in ieder geval welkom....



God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: andere hobby\'s ?

Bericht door davinci » 11 sep 2004, 12:59

Breng me nu niet op verkeerde ideen he maarten,chek me website ik denk dat die alien versie niet lang op zich zal laten wachten.zal maar niet de krant bellen want dan komt al quaida bij me langs.
zou wel een sensatie zijn denk je niet?
gr dv


i just looove fossils

davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: andere hobby\'s ?

Bericht door davinci » 11 sep 2004, 13:02

ps mijn impressies hebben geen wetenschappelijke waarde hoor ik maak bv een pterodactu=ylus kochi zo groot als een zwaan.
gr dv
[dus dan is het geen replica maar wel hang en toonbaar.]


i just looove fossils

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: andere hobby\'s ?

Bericht door Maarten » 11 sep 2004, 13:05

WIjze woorden Davinci,

Godsdienst staat inderdaad onze eigen ontwikkeling in de weg. Augustinus (leefde ongeveer 1500 jaar geleden) zei: \"De enige belangrijke zaak is God en de ziel.\"

Met deze woorden eindigde de klassieke tijd en startte de Middeleeuwen, deze middeleeuwen waren een enorme teruggang in de ontwikkeling van de mens.

De toenmalige heersende opvatting heeft o.a. de beroemde bibliotheek van Alexandrie afgefikt, dit omdat daar belangrijke wereldse werken in stonden en andere interpretaties van de bijbel etc.

Bedankt....heeft ons 15oo gekost en we hebben er nog steeds last van in ons land en daarbuiten: Bush is ook zo\'n christenfundamentalist.

Je hebt gelijk Davinci: ga er nooit mee in discussie, heb dat een xthe geprobeerd over vogeldino\'s...alleemaal ellende. Ben geeindigd met de woorden: \"God heeft de vogeldino\'s geschapen om de creationisten te pesten!!!\"


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: andere hobby\'s ?

Bericht door davinci » 11 sep 2004, 13:17

en toch degene die dit allemaal bedacht heeft moet wel een slimme kerel geweest zijn.
duizenden jaren van onderdrukking en domhouderij heeft de kerk[welke dan ook]geen windeieren gelegd.laat mij maar lekker een heiden zijn,een knetter ketter.
wat dat betreft ben ik ook een extremist.
als mensen nu eens een collectief bewust zijn zouden krijgen dan zouden we pas echt tot wonderen in staat zijn geweest.
maarja helaas,...denk ook niet dat dat er ooit van komt.en krijgen de [schijn]heiligen van vandaag de vrije hand.
gr dv


i just looove fossils

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 2392
Lid geworden op: 06 sep 2004, 21:34
Contacteer:
Antw: andere hobby\'s ?

Bericht door Casper » 11 sep 2004, 13:46

Gelukkig ben ik ook heiden.
ik ben het helemaal eens met davinci en Maarten. het enige ware geloof is de evolutietheorie. ik kan me voorstellen dat je gelooft dat er een god is geweest die in den beginne niks heeft gesplitst in positieve en negatieve deeltjes, waaruit Quarks bestaan. ikzelf ben trouwens niet echt een aanhanger van die theorie, want hoe kan er nou iets gebeuren (zoals het splitsen van niets) als er niets is. dat zou inderdaad alleen een god kunnen doen, maar die bestaat niet.

ik denk trouwens dat dit niet echt een onderwerp is voor dit forum.
Groeten, Casper


Post mortem we sort 'em!

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: andere hobby\'s ?

Bericht door Maarten » 11 sep 2004, 13:49

Davinci,

Gelukkig leven we in de tijd van de verlichting (we ons ontdaan van de donkere deken waar we ons zelf in hebben gewenteld). Als kennis toeneemt zie je dat geloof afneemt, daarom is onderwijs zo belangrijk. Toch zullen er altijd aanhangers voor een god zijn: kennlijk hebben we als mens een noodzakelijk wezen nodig, iemand die ooit alles in gang heeft gezet.....


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

davinci
Berichten: 481
Lid geworden op: 16 jul 2004, 09:58
Contacteer:
Antw: andere hobby\'s ?

Bericht door davinci » 11 sep 2004, 14:52

Het vlees is zwak,maar dat van mij gelukkig niet.
niet zo lang geleden gezien op tv dat eencellig leven en bacterieen kunnen overleven tijdens een ruimte reis met behulp van asteroides en cometen.
als je dan kijkt naar het leven hier op aarde ,met een aantal hoofd groepen aan het begin.daarvandaan alles wat we nu hebben.
met deze theorie zijn we ook familie van een gewone huisvlieg.bij het dna van een vlieg zitten alle hoofd elementen prescies op de zelfde plaats als van ons!!!armen ogen enz.
waarschijnlijk zijn onze \'\'voorouders\'\'áls sporen verspreid over het heelal en lag in ieder van deze sporen een blauwdruk voor wat we nu om ons heen zien.met als bassis de hoofdgroepen die aan het begin stonden.
trilobieten uitgestorven??? zintuigen op de kop ,voorzien van een primitieve rugge graat?mmmmh datzijn dan dingen waar ik liever over nadenk.
dus toch vanuit de hemel maar dan anders???
gr dv


i just looove fossils

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: andere hobby\'s ?

Bericht door Maarten » 13 sep 2004, 21:08

Als ik je zo zie liggen op dat bedje in de Ardeche denk ik dat we regelrecht afstammen van trilobieten, sommigen althans.....

[Bewerkt door Maarten op 13-09-2004 om 20:09 NL]


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!


Plaats reactie