onderzoek Onder-Krijt

Alles over onderzoek, artikelen, nieuwsberichten.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jan Losser
Berichten: 465
Lid geworden op: 14 jun 2005, 14:33
onderzoek Onder-Krijt

Bericht door Jan Losser » 05 jul 2005, 14:14

Beste mensen

Behalve dat ik mij bezighoud met pleistocene botten, houdt ik mij ook bezig met het Onder-Krijt. Met name in Losser. Sinds 1968 is in Losser een groeve: de Staringgroeve.
Deze is mede ontstaan door de gedrevenheid van W.F. Anderson. Een van de oprichters van de NGV. Tijdens zijn leven is er al een Stichting Staring gesticht.
Met het doel om het onderzoek naar het Onder-Krijt te stimuleren met name in omgeving Losser. Tot nu zijn alleen de bivalven onderzocht. In het verleden zijn verschillende instanties aangeschreven, met de vraag of er mensen zijn die een onderzoek willen doen.
Dit geldt vooral voor de studie’s op HBO of Universitair nivo, Geologie/Paleontologie/Biologie)
Het onderzoek wordt bekostigd door de Stichting Staring mits het voldoet een de eisen van de Stichting. Volg je een dergelijke studie en heb je interesse mail dan eventjes. En dan kan ik je in contact brengen met de voorzitter van de Stichting Staring. Het is natuutlijk logisch dat dit om serieus onderzoek gaat. Op dit moment is er een werkgroep gevormd om de verzameling ruw te determineren en te registreren.
Aanvullend onderzoek is dus welkom b.v. ammonnieten belemnieten ecosysteem etc.




Zonder verleden geen toekomst


Gesloten