Vondsten Zwarte Polder
- Paralititan
Vondsten Zwarte Polder

Hey allemaal,
Ik heb in de meivakantie een paar dagen bij de radartoren gezocht naar haaientanden. Het was weer erg leuk. We hebben ook veel geluk gehad met het weer. Ook hebben we Nikki daar nog ontmoet.
Hier zijn de foto's van de vondsten.
Foto 1: C. hastalis. 5.2 cm.
Foto 2: geen idee wat het is. Misschien gewoon een steentje
Foto 3: Nummers 4 en 5 lijken mij Galeocerdo aduncus, maar over de anderen ben ik niet zeker. Misschien Physogaleus of toch Galeocerdo?
Foto 4: heeft wel iets weg van Physogaleus secundus, maar ben er niet zeker over.
Foto 5: C.hastalis
Foto's 6 en 7: Isurolamna affinis? De tand kan op zijn wortel staan.
Foto's 8 en 9: Hierbij heb ik echt geen idee.
Als iemand mij kan helpen met de derterminatie en mij zonodig op de fouten kan wijzen zou ik dat zeer waarderen
Groeten
René
[Bewerkt door Paralititan op 15-05-2009 om 20:40 NL]
- notorynchus
Antw: Vondsten Zwarte Polder
hey René,
Op foto 3 zijn nrs 1,2,3 Physogeleus latus en nrs 4 en 5 zijn idd Galeocerdo aduncus.
Op foto 4 zie je idd een physogaleus secundus.
Foto 6 en 7 is waarschijnlijk een Odontaspis cuspidata.
En tenslotte foto 8 en 9 : Vind ik een erg moeilijk tandje.Waarschijlijk wat pathologisch.Ik vind 'm op foto 8 wat weghebben van een lamna nasus of alopias , maar ik heb TOTAAL geen idee wat het echt zou zijn
Frederik
Op foto 3 zijn nrs 1,2,3 Physogeleus latus en nrs 4 en 5 zijn idd Galeocerdo aduncus.
Op foto 4 zie je idd een physogaleus secundus.
Foto 6 en 7 is waarschijnlijk een Odontaspis cuspidata.
En tenslotte foto 8 en 9 : Vind ik een erg moeilijk tandje.Waarschijlijk wat pathologisch.Ik vind 'm op foto 8 wat weghebben van een lamna nasus of alopias , maar ik heb TOTAAL geen idee wat het echt zou zijn

Frederik
Hey René
Op naam brengen valt nog niet mee. Ik verschuif de tanden nog regelmatig van de één naar de andere naam.De tandjes op foto 3 zijn mooi zulke heb ik weinig gevonden.
Groeten Nikki.
Op naam brengen valt nog niet mee. Ik verschuif de tanden nog regelmatig van de één naar de andere naam.De tandjes op foto 3 zijn mooi zulke heb ik weinig gevonden.
Groeten Nikki.
- Paralititan
Het determineren is inderdaad niet altijd makkelijk. Ik heb er ook altijd problemen mee. Maar het is wel een leuke bezigheid.
@ Frederik, bedankt voor de hulp bij de determinatie.
Groeten
René
@ Frederik, bedankt voor de hulp bij de determinatie.
Groeten
René