opbergsysteem

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
karins
Berichten: 111
Lid geworden op: 25 mei 2005, 23:44
opbergsysteem

Bericht door karins » 14 jul 2005, 21:55

ik ben een nieuwe verzamelaar en tot nu toe heb ik al mijn vondsten bewaard in een schoendoos, maar de schoendoos puilt uit en ik weet inmiddels zeker dat dit een serieuze verzameling is en geen vlaag van interesse zoals dat bij mij nog wel eens het geval wil zijn.
ik wil dus iets van een praktisch opbergsysteem gaan aanschaffen.
ik heb al gezocht bij wat winkels op internet en zij hebben wel opbergsystemen maar die zijn vrij prijzig.
ik heb ook niet de handige neef die wel even een mooie kast voor me kan timmeren.

heeft iemand hier nog tips, adviezen...
waar kun je betaalbare opbergsystemen krijgen? zijn er nog tips voor alternatieve opbergsystemen, die dus eigenlijk niet bedoeld zijn voor dit soort verzamelingen maar wel prima dienst doen.
anything...

alvast bedankt!
groeten



 
Gebruikersavatar
Theo
Berichten: 2697
Lid geworden op: 27 mei 2005, 23:49
Been thanked: 1 time
Antw: opbergsysteem

Bericht door Theo » 14 jul 2005, 22:11

Hou alles bij(de eerste jaren...dan...selecteer laat je verzameling niet te groot worden je blijft je huis niet in kunnen.
Je begint met een schoendoos,gaat naar een kast een kamer een garage neemt het tuinhuis er bij,de kinderen gaan de deur uit hun kamer moet er aan geloven.Voor je het weet leef je tussen je fossielen en later wordt je er zelf ook een (als je geluk hebt.)
Neem gewoon een schoendoos bij.(er zijn er hele mooie)
Weet wel dat je bij ALLES minstens een vindplaats moet vermelden.

Neen alle gekheid op... de jongens weten zeker waar jij je een fraaie kast tegen een redelijke prijs kunt anschaffen.


Theo

Gebruikersavatar
ziepe
Berichten: 1326
Lid geworden op: 20 mar 2005, 22:06
Been thanked: 4 times
Antw: opbergsysteem

Bericht door ziepe » 14 jul 2005, 23:39

Een fraaie kast kan je vinden bij IKEA!
Deze kast kostte me 89 euro...

Ziepe

Afbeelding


The earth has music for those who listen.

Gebruikersavatar
Somniosus
Berichten: 1930
Lid geworden op: 02 mar 2004, 11:33
Contacteer:
Antw: opbergsysteem

Bericht door Somniosus » 15 jul 2005, 01:11




karins
Berichten: 111
Lid geworden op: 25 mei 2005, 23:44
Antw: opbergsysteem

Bericht door karins » 15 jul 2005, 23:30

bedankt voor de tips! ik denk idd dat ik maar eens ga kijken of ik in eerst instantie niet in de bestaande kasten die we hebben een paar laden kan reserveren. misschien moet ik idd maar eens bij ikea gaan shoppen, kijken wat ik daar tegenkom. en wat ik misschien ook leuk vind voor het hele kleine spul.....van die laadjes waar je papier in kan opslaan. een soort papierbakken maar dan in de vorm van laden.
ik verzin wel iets leuks, beetje zonde om gelijk een megagrote kast te gaan kopen he...wie weet kom ik gaandeweg vanzelf wel een keer iets echt leuks tegen voor een leuk prijsje...op een rommelmarkt ofzo.

groeten



Gebruikersavatar
Frisian-old-age
Berichten: 1010
Lid geworden op: 30 jan 2005, 18:05
Antw: opbergsysteem

Bericht door Frisian-old-age » 17 jul 2005, 09:41

Afbeelding

Hoi Karins

Dit bescheiden ladenkastje heb ik afgelopen voorjaar op de kop kunnen tikken tegen een zacht prijsje op marktplaats.Alles gerangschikt volgens: http://www.afn.org/~afn02877/page9.html + gelabeld en genummerd in een data-base.

Age


Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )


karins
Berichten: 111
Lid geworden op: 25 mei 2005, 23:44
Antw: opbergsysteem

Bericht door karins » 18 jul 2005, 15:14

mooi zeg, zo\'n kast. lijkt me het einde!
ik ben marktplaats en speurders en alle andere sites van dat soort ook stevig in de gaten aan het houden hoor. uiteindelijk komt er vast een heel mooi systeem in huis

groeten



Gebruikersavatar
trilobietje
Berichten: 342
Lid geworden op: 24 aug 2004, 22:55
Antw: opbergsysteem

Bericht door trilobietje » 22 aug 2005, 17:16

Voor kleinere haaietandjes kan je lege CD-doosjes gebruiken. Kost bijna niets en erg overzichtelijk.
Zelf zit ik ook nog met de vraag van hoe kan ik alles op een overzichtelijke manier opbergen. Ik verzamel alles en van elke vindplaats heb ik wel een een volle doos (schoendoos, creme-glacedoos,kartonnen dozen alle dozen mogen er aan geloven) en ik maar ijs eten ! Volgende probleem is dan het plaatsgebrek. woon zelf op een appt. en buiten het berghok, staat er al enkele jaren een volle doos van Resteigne in de keuken, te wachten om eens verder geprepareerd te worden, en van begin dit jaar enkele dozen + zakken van uit Noord Frankrijk, ook nog te prepareren enz. enz.) Probleem is dat als je het niet meteen mooi opbergt,je moeilijk nog kunt overschakelen op een ander systeem. Momenteel hou ik wel van al die verschillende doosjes en zakjes met die handgeschreven papiertjes erbij.Een beetje uit nostalgie. Maar hoop toch ooit eens zover te geraken om alles eens deftig op te bergen, afstand te kunnen doen van de mindere fossielen en last but not least, zoveel mogelijk te determineren. Waarom heeft een mens toch zo weinig tijd he.
succes nog met de hobby
groetjes
Marleen


wie niet zoekt, niet vindt

Gebruikersavatar
Ceraurus
Berichten: 1199
Lid geworden op: 04 nov 2005, 19:22
Antw: opbergsysteem

Bericht door Ceraurus » 04 nov 2005, 20:01

Hallo,

IKEA verkoopt stalen ladenkasten met zes laatjes voor € 35 per stuk. Niet duur en duurzaam! Meerdere kleuren.
Ik geloof dat de naam \'Helmer\' is.....


Trilobiti Ceská Republika

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 316
Lid geworden op: 07 aug 2005, 15:51
Antw: opbergsysteem

Bericht door Jeroen » 05 nov 2005, 12:35


Ook ter info;

Bij de praxis heb je vaak schroeven dozen van doorzichtig plastic met allemaal superhandige vakjes erin voor slechts een paar euro.

Ze zijn niet echt mooi maar wel stapelbaar en kosten bijna niks.

Groet
jeroen


Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.

-j


Gesloten