@duys

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
sharkteethrene
@duys

Bericht door sharkteethrene » 10 jul 2009, 20:40

Hallo Duys,

Ik zag in een ander topic dat je hetvolgende had geschreven:

"gisteren naar Hoevenen geweest en een neusbot van een haai gevonden, er zitten allemaal gaatjes in , zenuwgaatjes?, Hoe groot en welke haai, kan je dat afleiden?,"

Het zou zeer interesant zijn mocht het inderdaad een neusbot(Rostrum) betreffen.
Is het mogenlijk dat je wat foto's van de aangetroffen vondst kan plaatsen.

Groetjes,
Rene.

Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!

Duys
Contacteer:
Antw: @duys

Bericht door Duys » 11 jul 2009, 17:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rene,
Ik ga enkele fotos plaatsen onder je oproeptopic.

Foto 1tot4 was in het duister van de vorige nacht iets van een haaietip, maar het is duidelijk geen rostrum. Het is rond, eindigt in 2 uitlopers en 1 gatje bevindt zich tussen de 2 in het midden van het rostraal einde.(perfect in balans dus niet gebroken)
Foto2 mijn tweede vogelschedel is behoorlijk groter dan de vorige en een pootje(Alk?)
Foto3 Dolfijnkaakje, fantastisch!
Duys

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 11 jul 2009, 17:55

Hey Duys,

ik ben geen expert op het gebied (dus zou logischerwijs mijn mond moeten houden) maar wilde even kwijt dat ik het bijzondere vondsten vind!! Dit formaat gaat bij mij altijd op de grote hoop. Ik zal ze voortaan toch wat aandachtiger bekijken.

Ik ben benieuwd naar de uitslag.

Groet

Ps: je moet je lens even poetsen :)

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Duys
Contacteer:

Bericht door Duys » 11 jul 2009, 20:28

Afbeelding

Gerrit-jan,
Merci, was jij dat die zich afvroeg wat die bollen op zeeëgelstekels waren, naar alle waarschijnlijkheid, gifopslagruimtes.
Duys
PS Rene, misschien wil je van topicnaam veranderen, alles komt van Hoevenen(Alk, turtle of papegaaivis, dolfijn).

[Bewerkt door Duys op 11-07-2009 om 19:39 NL]

[Bewerkt door Duys op 15-07-2009 om 12:33 NL]

bullet
Contacteer:

Bericht door bullet » 12 jul 2009, 12:42

Hallo

Ik weet er niet veel van, maar ik vind het op een kaakfragment lijken van een schildpad of alligator. Er zitten geen duidelijke tandholtes in voor zover ik kan zien. En voor zover ik weet hebben schildpadden tegenwoordig geen tanden. Ik had wel eens gehoord dat er delen gevonden waren van ribdelen van shildpadden, maar ik weet er niet veel van.

http://courses.washington.edu/chordate/ ... photos.htm
Hier staan een paar foto's op van schildpad en alligator schedels.

Gr Jeroen

[Bewerkt door bullet op 12-07-2009 om 11:45 NL]

[Bewerkt door bullet op 12-07-2009 om 11:47 NL]

http://cylichna.page.tl/Home.htm

Voor schelpen en tanden.

Duys
Contacteer:
Antw: Antw: @duys

Bericht door Duys » 12 jul 2009, 13:08

bullet schreef:
Hallo

Ik weet er niet veel van, maar ik vind het op een kaakfragment lijken van een schildpad of alligator. Er zitten geen duidelijke tandholtes in voor zover ik kan zien. En voor zover ik weet hebben schildpadden tegenwoordig geen tanden. Ik had wel eens gehoord dat er delen gevonden waren van ribdelen van shildpadden, maar ik weet er niet veel van.

http://courses.washington.edu/chordate/ ... photos.htm
Hier staan een paar foto's op van schildpad en alligator schedels.

Gr Jeroen

[Bewerkt door bullet op 12-07-2009 om 11:45 NL]

[Bewerkt door bullet op 12-07-2009 om 11:47 NL]
Bullet,
Ja, zou kunnen, weet hetzelf helemaal niet, dacht aan een rostraal begin, haai was het eerste waar ik aan dacht, kan ook een stuk van een skeletdeel zijn, maar het is te uitgebalanceerd, dan zouden er perfecte breukvlakken aan beide zijdes zijn.
Wellicht tot later.
Duys

Benjamin
Contacteer:

Bericht door Benjamin » 12 jul 2009, 15:50

Prachtig zeg! Vooral het vogelschedeltje en het vogelbotje vind ik leuk. Het botje is trouwens een Tarsometatarsus. Van welke vogel het is weet ik niet. Het zou een Alcidae kunnen zijn. Hiervoor kunt u denk ik het beste een mailtje sturen naar Erik Wijnker of Hanneke Meijer. Beide zijn lid van het forum.

Groeten,

Tim

[Bewerkt door Benjamin op 12-07-2009 om 14:59 NL]

Nur indem man sich über das Bekannte
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.

arendsoog

Bericht door arendsoog » 12 jul 2009, 22:26

Dag,

Dit is geen haaienneus; zie ook Elasmo, waar ons forumlid Rene met een uitstekende foto van wat er wél een is, vertegenwoordigd is.

Groeten, Jan

wie zoekt zal vinden

Duys
Contacteer:

Bericht door Duys » 13 jul 2009, 14:39

Afbeelding

Arendsoog, Benjamin, bedankt
Bullet,
Het eerste bot, is nog een mysterie, maar inderdaad!
Ben via een turtledeskundige op het spoor gekomen, dat het best mogelijk is, er leefde reuzengrote schildpadden in het mioceen van Calvert Cliffs, maar ze hebben geen schedel, dus afwachten, Sunfish maar die gaatjes zijn niet vergelijkbaar.(zelf dacht ik aan een tand zoals bij de Paucussoort, die in de bek van een vis zit) Ik had ook nog gevonden dat bij oudere schildpadden het bot toe groeit, maar de tekst was Latijn, voor mij.
Alvast tot later.

Vandaag een email gekregen van een Schildpadcentrum, dat een gecorrodeerde Turtle mandible feasable is!

Op 20/07 een bericht gekregen dat het een reptiel, Krokodil kan zijn, gaatjes voor de tanden.

21/07, nog een comfirmatie dat het object op de eerste foto's Krokodil zal zijn.
Duys

[Bewerkt door Duys op 20-07-2009 om 12:01 NL]

[Bewerkt door Duys op 21-07-2009 om 23:03 NL]

Duys
Contacteer:
Krokodil

Bericht door Duys » 17 aug 2009, 23:06

Ik heb net een 'comfirmatie' binnen gekregen dat de eerste foto, een(deel van) huidplaatje van een krokodil is. De gaatjes en structuur zouden typisch zijn.
Duys

PS Komt van Paul Sereno, die van The giant Crocodyloform.

[Bewerkt door Duys op 17-08-2009 om 22:41 NL]

[Bewerkt door Duys op 17-08-2009 om 22:44 NL]

Gesloten