Trilobieten

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gebruikersavatar
radiaspis
Senior Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 okt 2003, 00:00
Contacteer:
Antw: Trilobieten

Bericht door radiaspis » 08 jan 2004, 14:37

Haha Smaug, jij had hem ook al gevonden zie ik. De foto die ik zojuist plaatste komt daar namelijk ook vandaan. ;)



 
Gebruikersavatar
Anthonie
Berichten: 663
Lid geworden op: 15 dec 2003, 19:35
Locatie: Grimbergen (België)
Has thanked: 11 times
Been thanked: 31 times
Contacteer:
Antw: Trilobieten

Bericht door Anthonie » 08 jan 2004, 18:08

leuke site


* Scientia et Miratio *

Gebruikersavatar
Smaug
Community Manager
Berichten: 1416
Lid geworden op: 11 nov 2003, 17:14
Has thanked: 224 times
Been thanked: 107 times
Antw: Trilobieten

Bericht door Smaug » 08 jan 2004, 18:28

Ja, ik had hem al een tijdje in mijn favorieten zitten. Maar het zijn echt ongeloofelijk mooie perfect geprepareerde exemplaren.

Alleen dat prijskaartje!!!

(Wel logisch natuurlijk als je op die manier prepareerd gaan er heel wat manuren inzitten.)


My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!

Gebruikersavatar
radiaspis
Senior Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 okt 2003, 00:00
Contacteer:
Antw: Trilobieten

Bericht door radiaspis » 09 jan 2004, 12:30

Het prepareren is meestal de reden dat ze zo duur zijn. Daarnaast zijn deze trilobieten ook nog eens zeldzaam. Bij de Marokkaanse Devonische trilobieten zie je hetzelfde.

Overigens zijn ze niet eindeloos steen aan het weghalen totdat ze weer een stekeltje tegenkomen. Als de trilobiet gevonden wordt, wordt de steen geopend en de afdruk wordt bewaard. Uit deze afdruk worden de stekels gehaald, en deze worden als de trilobiet bijna klaar is op de juiste plaats geplakt. Hiermee bedoel ik dan voornamelijk de verticale stekels, niet de macropleurae (=de lange stekels aan weerszijden van ieder thoraxsegment zoals Leonaspis die heeft) en genale (=wang)stekels en andere stekels. Die blijven gewoonlijk wel op hun plaats bij het vrijmaken.




Gesloten