Nog ene uit Heist die ik via jullie linken niet zelf kan terugvinden
Nog ene uit Heist die ik via jullie linken niet zelf kan terugvinden
Dit zat ook tussen de vondsten die ik eerder op het forum heb gezet. Maar deze is maar een stuk van iets maar geen idee wat?
Alle anderen zijn plat maar deze is een soort driehoek...ik weet niet of je dat goed kan zien op de foto's?
Wie kan me helpen?
An
Antw: Nog ene uit Heist die ik via jullie linken niet zelf kan terugvinden
An,Anneke schreef:
Dit zat ook tussen de vondsten die ik eerder op het forum heb gezet. Maar deze is maar een stuk van iets maar geen idee wat?
Alle anderen zijn plat maar deze is een soort driehoek...ik weet niet of je dat goed kan zien op de foto's?
Wie kan me helpen?
carcharocles chubutensis
Duys
[Bewerkt door Duys op 17-08-2009 om 20:02 NL]
En super bedankt voor de snelle antwoorden!
Das heel tof om zo'n hulp te krijgen. Ik ben jaloers op je kennis

[Bewerkt door Anneke op 17-08-2009 om 23:16 NL]
An
- Hieronymus
- Contacteer:
Waarom chubutensis? Het ding is enorm sterk afgesleten en kan dus m.i. eveneens een Otodus(Carcharocles) angustidens zijn. Met zekerheid valt dit nooit te zeggen, Carcharocles(Otodus/Megaselachus, hangt ervan af wat he geweest is) sp. lijkt me het meest veilig. sp duidt dan op Species (soort).
Alhoewel het misschien beter is om te vermelden Otodontidae indet. Otodontidae is de familie van deze grote haaien, indet slaat op indetermable/indeterminé/whatever... niet verder determineerbaar dus.
Deze familie is overigens niet de voorloper van de grote witte haai, dat is een oude stelling die inmiddels achterhaald is (maar nog waar nog door sommigen wordt aan vastgehouden). De great white stamt hoogstwaarschijnlijk af van Cosmopolitodus hastalis.
Jeroen
Alhoewel het misschien beter is om te vermelden Otodontidae indet. Otodontidae is de familie van deze grote haaien, indet slaat op indetermable/indeterminé/whatever... niet verder determineerbaar dus.
Deze familie is overigens niet de voorloper van de grote witte haai, dat is een oude stelling die inmiddels achterhaald is (maar nog waar nog door sommigen wordt aan vastgehouden). De great white stamt hoogstwaarschijnlijk af van Cosmopolitodus hastalis.
Jeroen
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
Antw: Antw: Nog ene uit Heist die ik via jullie linken niet zelf kan terugvinden
An,Anneke schreef:
Oei dat was een redelijk groot beest dan?
Ik kan er wel geen echte foto van terug vinden op internet. Enkel dat het een soort voorloper van de witte haai was? Klopt dat?
En super bedankt voor de snelle antwoorden!
Das heel tof om zo'n hulp te krijgen. Ik ben jaloers op je kennis
Je kan beter even wachten op een betere uitleg, ik zag het als de voorloper van Carcharocles Megalodon, Chubutensis en Megalodon, zijn uitgestorven. Ze waren in ieder geval reusachtig en aten walvissen.
Duys
PS zo Hiëronymus
PS2 Hiëronymus, neen geen specifieke keuze, vindt Angustidens er wat minder robuust uitzien, inderdaad een juiste determinatie is vergezocht.
[Bewerkt door Duys op 17-08-2009 om 21:31 NL]
[Bewerkt door Duys op 17-08-2009 om 23:18 NL]