wandelende takken

Voor alle berichten die niet in de andere forumdelen thuishoren. Deze berichten worden na verloop van tijd gewist.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lolo_master
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 jul 2009, 12:24
wandelende takken

Bericht door lolo_master » 17 okt 2009, 12:11

heeft er iemend ervaring met wandelende takken?
wat ze eten en hoe lang de eitjesmoet laten liggen voor ze uitkomen?


van lolo_master http://nl.netlog.com/groups/fossielen_club

 
Gebruikersavatar
fitch
Berichten: 911
Lid geworden op: 22 aug 2005, 15:50
Re: wandelende takken

Bericht door fitch » 17 okt 2009, 19:31

Dacht dat de meesten in terraria klimop aten ... maar dat zal wel afhangen van welke soort het is.

mss moet je maar eens googelen


Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures

Gebruikersavatar
Arjen
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 jun 2009, 14:22
Re: wandelende takken

Bericht door Arjen » 19 okt 2009, 11:15

Klimop is inderdaad wat ze eten.

Weet wel waar je aan begint!
Ze zijn tweeslachtig, dus als je met 1 begint heb je al snel een paar honderd!!


Haaientanden freak!
Voornamelijk Meg's.
Favo vindplaats: Mill.

Woonplaats: Sappemeer, Groningen.

Gebruikersavatar
lolo_master
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 jul 2009, 12:24
Re: Re: wandelende takken

Bericht door lolo_master » 19 okt 2009, 21:56


Weet wel waar je aan begint!
Ze zijn tweeslachtig, dus als je met 1 begint heb je al snel een paar honderd!!
[/quote]

je kan toch de wandelende takken aan vrienden geven???


van lolo_master http://nl.netlog.com/groups/fossielen_club

Gebruikersavatar
Cugel
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 feb 2008, 20:50
Re: wandelende takken

Bericht door Cugel » 19 okt 2009, 22:52

Wat ze eten hangt af welke soort je hebt, De meest "gewone" soort eet liguster of klimop, ander soorten eten bijvoorbeeld alleen maar braamblaadjes....
Heb al jaren van die beestjes in mijn klas staan, zijn probleemloze huisdieren die na een paar maanden bijna dagelijks wel een ei (bruin tonnetje met een puntje eraan)leggen
Planten zich onbevrucht voort (niet tweeslachtig, als je er een enkele hebt, komen de eitjes ook uit)Duurt wel enkele maanden voor deze eitjes uitkomen, maar dan heb je er inderdaad best zo een hoop.
Verzorging: Gewoon een bakje met vochtige oase, waar je een paar takjes klimop in steekt, dan hoef je ze maar om de paar weken verse blaadjes te geven. Overigens groeien ze in stappen, door te vervellen. (wel leuk om te zien) Drolletjes van eitjes scheidt je gemakkelijk door de boel in water te gooien: eitjes zinken, drolletjes drijven..
Groetjes,Joy


Gewoon doormodderen

Gebruikersavatar
Duys
Berichten: 2815
Lid geworden op: 15 mei 2008, 18:53
Contacteer:
Re: Re: wandelende takken

Bericht door Duys » 20 okt 2009, 15:10

Cugel schreef:
Wat ze eten hangt af welke soort je hebt, De meest "gewone" soort eet liguster of klimop, ander soorten eten bijvoorbeeld alleen maar braamblaadjes....
Heb al jaren van die beestjes in mijn klas staan, zijn probleemloze huisdieren die na een paar maanden bijna dagelijks wel een ei (bruin tonnetje met een puntje eraan)leggen
Planten zich onbevrucht voort (niet tweeslachtig, als je er een enkele hebt, komen de eitjes ook uit)Duurt wel enkele maanden voor deze eitjes uitkomen, maar dan heb je er inderdaad best zo een hoop.
Verzorging: Gewoon een bakje met vochtige oase, waar je een paar takjes klimop in steekt, dan hoef je ze maar om de paar weken verse blaadjes te geven. Overigens groeien ze in stappen, door te vervellen. (wel leuk om te zien) Drolletjes van eitjes scheidt je gemakkelijk door de boel in water te gooien: eitjes zinken, drolletjes drijven..
Groetjes,Joy

Wandelende takken,
Vrij eenvoudig, maar als je er jaren mee wil bezig zijn, ooit had ik er enkele, met klimop in een klein aquarium, ze leggen van die eitjes, die je wel kan herkennen, ik liet ze liggen en korte tijd later komen er 1cm grote takjes, af en toe stierven er wel 'ns, dan verkleuren ze en worden ze slap van exoskelet.
Ik had toch een stuk of 30 jong van enkele volwassenen, na een half jaar heb ik het gelaten voor wat het was.
Groeten Duys
PS Lolomaster, niet dat ik ze beu was, maar een infectie, heeft toen mijn oogst getroffen en ik heb het daarbij gelaten.

[Bewerkt door Duys op 23-10-2009 om 14:21 NL]



Gebruikersavatar
Cugel
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 feb 2008, 20:50
Re: wandelende takken

Bericht door Cugel » 22 okt 2009, 20:04

Hoi Duys
Waarschijnlijk waren jouw verkleurde en slappe exemplaren niets anders dan de vervellingen: wandelende takken groeien met sprongetjes, door uit hun velletje te barsten
Na enkele vervellingen bereiken ze hun volwassen grootte.Overigens staan ze gewoon bij mij in de klas, niet omdat ik er al jaren door geobsedeerd ben, maar gewoon om weer jonkies mee te kunnen geven aan de kinderen, die er dan inderdaad een poosje lol in hebben en op die manier in contact komen met dieren, zonder ingewikkelde huisvesting en voeding.
Groeten, Joy


Gewoon doormodderen

Gebruikersavatar
Duys
Berichten: 2815
Lid geworden op: 15 mei 2008, 18:53
Contacteer:
Re: Re: wandelende takken

Bericht door Duys » 23 okt 2009, 15:17

cugel schreef:
Hoi Duys
Waarschijnlijk waren jouw verkleurde en slappe exemplaren niets anders dan de vervellingen: wandelende takken groeien met sprongetjes, door uit hun velletje te barsten
Na enkele vervellingen bereiken ze hun volwassen grootte.Overigens staan ze gewoon bij mij in de klas, niet omdat ik er al jaren door geobsedeerd ben, maar gewoon om weer jonkies mee te kunnen geven aan de kinderen, die er dan inderdaad een poosje lol in hebben en op die manier in contact komen met dieren, zonder ingewikkelde huisvesting en voeding.
Groeten, Joy
Cugel, Lolomaster
Klopt, ik kan geen directe reden geven, waarom mijn aandacht naar iets anders ging, maar waar je zeker moet op letten, is dat je de wandelende takken steeds op een zelfde, warme temperatuur houdt, in de klas staan ze meestal goed, het was inderdaad zeer dankbaar en leerrijk, ik dacht niet dat het vervellingen waren, maar dan zou ik 20 jaar in de tijd moeten kunnen.
Groetjes forum,
Duys



Gebruikersavatar
lolo_master
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 jul 2009, 12:24
Re: Re: Re: wandelende takken

Bericht door lolo_master » 23 okt 2009, 20:06

Cugel, Lolomaster
Klopt, ik kan geen directe reden geven, waarom mijn aandacht naar iets anders ging, maar waar je zeker moet op letten, is dat je de wandelende takken steeds op een zelfde, warme temperatuur houdt, in de klas staan ze meestal goed, het was inderdaad zeer dankbaar en leerrijk, ik dacht niet dat het vervellingen waren, maar dan zou ik 20 jaar in de tijd moeten kunnen.
Groetjes forum,
Duys[/quote]

cugel,
heb ze op mijn kamer gezet
want daar hebben veel in rust en kunnen ze op hun gemak zijn.

lolo_master

[Bewerkt door lolo_master op 23-10-2009 om 19:42 NL]

[Bewerkt door lolo_master op 23-10-2009 om 19:42 NL]


van lolo_master http://nl.netlog.com/groups/fossielen_club


Plaats reactie