inktvisfossielen?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
samdefoort
inktvisfossielen?

Bericht door samdefoort » 29 jun 2010, 15:07

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hey,
Ik heb deze fossielen gevonden in een bos rond Carcassonne, in Frankrijk. De precieze vindplaats weet ik niet meer. Kan iemand mij informatie over deze fossielen geven? Alvast bedankt, Sam

Spongebob
Has thanked: 420 times
Been thanked: 640 times
Antw: inktvisfossielen?

Bericht door Spongebob » 29 jun 2010, 15:45

Probeer eens te goochelen op "Rudisten".
Welkom op het forum, trouwens.

Tom

PS: Van die bruine "muffin" heb ik geen idee wat het is.

[Bewerkt door Spongebob op 29-06-2010 om 19:55 NL]

Time fades away (Neil Young)

samdefoort

Bericht door samdefoort » 29 jun 2010, 15:56

bedankt :p

Ahuijsmans
Been thanked: 1 time

Bericht door Ahuijsmans » 30 jun 2010, 09:49

haha, misschien t warme weer maar ik las in eerste instantie niet rudisten :P

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D

samdefoort
Antw: Antw: inktvisfossielen?

Bericht door samdefoort » 30 jun 2010, 15:04

ahuijsmans schreef:
haha, misschien t warme weer maar ik las in eerste instantie niet rudisten :P
zouden ze iets waard zijn? :p

Spongebob
Has thanked: 420 times
Been thanked: 640 times
Antw: Antw: Antw: inktvisfossielen?

Bericht door Spongebob » 30 jun 2010, 19:22

samdefoort schreef:
zouden ze iets waard zijn? :p
Beste Sam,

Ik kan me voorstellen dat als je voor de eerste keer fossielen vindt, je jezelf afvraagt of die dingen iets waard zijn. Het is immers best bijzonder dat organismen van vele miljoenen jaren geleden zijn versteend en dat ze zich ineens aan jou openbaren.
Maar ik erger me er een beetje aan dat er dan meteen weer een prijskaartje aan moet hangen. Je hebt er wel of geen plezier aan gehad om ze te vinden en nu te hebben. Zo'n gevoel is niet in euri uit te drukken. Objectief gezien verandert een steen echt niet als ie ineens veel waard blijkt te zijn. En als ie waarde-loos is gooi je hem dan meteen weg?
In geologisch opzicht ben je slechts voor zeer korte tijd opzichter/oppasser voor dit fossiel en je moet voor jezelf uitmaken in hoeverre je hierin voldoening vindt.

Time fades away (Neil Young)

pearl
Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Antw: Antw: inktvisfossielen?

Bericht door pearl » 30 jun 2010, 20:22

Ik kan me voorstellen dat als je voor de eerste keer fossielen vindt, je jezelf afvraagt of die dingen iets waard zijn. Het is immers best bijzonder dat organismen van vele miljoenen jaren geleden zijn versteend en dat ze zich ineens aan jou openbaren.
Maar ik erger me er een beetje aan dat er dan meteen weer een prijskaartje aan moet hangen. Je hebt er wel of geen plezier aan gehad om ze te vinden en nu te hebben. Zo'n gevoel is niet in euri uit te drukken. Objectief gezien verandert een steen echt niet als ie ineens veel waard blijkt te zijn. En als ie waarde-loos is gooi je hem dan meteen weg?
In geologisch opzicht ben je slechts voor zeer korte tijd opzichter/oppasser voor dit fossiel en je moet voor jezelf uitmaken in hoeverre je hierin voldoening vindt.
[/quote]

Amen.....well said
gr
pearl:)

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

samdefoort
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: inktvisfossielen?

Bericht door samdefoort » 30 jun 2010, 21:37

pearl schreef:
Amen.....well said
gr
pearl:)[/quote]

tjah je hebt gelijk :p
ik zou ze toch nooit verkopen
jammer dat ik ze niet allemaal meegenomen heb , er lagen er wel 100+ heb gewoon de mooiste eruitgenomen :)

Gesloten