Vondsten eerste keer hvh

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
Evolutionairy Darwin
Vondsten eerste keer hvh

Bericht door Evolutionairy Darwin » 02 jul 2010, 00:22

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo,

Zo'n drie maanden geleden eindelijk eens voor het eerst echt gaan zoeken. Hier nu alvast twee vondsten waar ik graag meer over te weten zou komen.

De eerste reeks foto's laat een botfragment zien van ca. 17 cm lang en 8 cm breed. Dit botfragment loopt aan de ene kant breder uit, en laat een lichte kromming zien. Neushoorn?

Het tweede botfragment (16 bij 11) deed mij denken aan een deel van een schouderblad. Zoals te zien op de foto's is aan de ene zijde geen compact botlaagje te vinden, hier ligt het spongieus materiaal bloot. Op de laatste foto zijn beschadegingen te zien. Moet hier aan bijtsporen worden gedacht, of is het verweerd? Het lukte me niet goed om het soort beschadeging vast te leggen zodat het duidelijk zou overkomen... Mocht het nodig zijn, dan maak ik nog wel een nieuwe foto. Welk dier?

Met vriendelijke groet,

Rick

[Bewerkt door Evolutionairy Darwin op 01-07-2010 om 23:24 NL]

To solve a piece of the past, is to
solve a piece of a mystery

Bram
Antw: Vondsten eerste keer hvh

Bericht door Bram » 02 jul 2010, 08:28

Afbeelding

Hallo Rick,

De beschadigingen op je laatste foto zou ook een deel van een verbinding tussen epifyse en diafyse kunnen zijn, van een bot waarbij die twee nog niet aan elkaar zaten. Zie mijn bijgevoegde afbeelding.

Groeten,
Bram

Evolutionairy Darwin
Antw: Antw: Vondsten eerste keer hvh

Bericht door Evolutionairy Darwin » 02 jul 2010, 11:25

bram schreef:
Hallo Rick,

De beschadigingen op je laatste foto zou ook een deel van een verbinding tussen epifyse en diafyse kunnen zijn, van een bot waarbij die twee nog niet aan elkaar zaten. Zie mijn bijgevoegde afbeelding.

Groeten,
Bram
Hallo Bram,

Heb je ook een idee van welk bot het afkomstig is? Ik weet dat er geen diersoort te beschrijven is, om de determinatie toch zo volledig mogelijk te maken wil ik wel graag weten welk bot het is.

Iemand nog een idee wat betreft het eerste bot?

Groet,

Rick

To solve a piece of the past, is to
solve a piece of a mystery

Gesloten