bewerkt stukje bot???

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
sjaak
Has thanked: 375 times
Been thanked: 364 times
Contacteer:
bewerkt stukje bot???

Bericht door sjaak » 03 jul 2010, 17:36

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ok. Waarschijnlijk wishful thinking of ondetermineerbaar, maar zou toch graag weten wat jullie hiervan vinden.

Ik vond het al een tijdje geleden bij HvH. Het is zwaar versteend. Lijkt ook wat geslepen door water. Vraag mij af of dit natuurlijk gevormd kan zijn of dat het bewerkt zou kunnen zijn.

Groet,

Niels

Elbert
Been thanked: 1 time
Antw: bewerkt stukje bot???

Bericht door Elbert » 04 jul 2010, 08:14

Hoi Niels, ik wil je niet teleurstellen, maar ik vermoed dat dit geen door mensenhanden bewerkt stuk bot is.
Daarvoor is de karteling te grof en te onregelmatig of het moest een heel dronken Neanderthaler geweest zijn die een flesopener nodig had...

Succes met zoeken! een dezer dagen vind je wellicht wel een bewerkt stuk, want ze zijn er wel!

groeten, Bert

Elbert

sjaak
Has thanked: 375 times
Been thanked: 364 times
Contacteer:
Antw: bewerkt stukje bot???

Bericht door sjaak » 04 jul 2010, 09:00

Hoi Elbert,

Bij HvH is al best wat gevonden, maar dan niet zo zwaar versteend. Ik heb zelf een stukje bewerkt gewei. Denk dat je gelijk hebt wat betreft dit stuk, al heb ik zo'n breukrand niet eerder gezien.

Maar wat dacht je van een stukje afval/ afslag van een werktuig gemaakt in het donker door een dronken Neandertaler met twee linker handen ? ;)....

Groet,

Niels

Gesloten