Een bedrieger.

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Een bedrieger.

Bericht door Frederik » 13 jul 2010, 15:16

mineraal0 schreef:
Frederik schreef:
Dat zijn serieuze beschuldigingen om zomaar op een publiek forum te zetten. Ik hoop maar dat je dit niet onterecht doet?
Waarom zou ik dit onterecht doen?
Ik wil niet suggereren dat je dit onterecht doet hoor. Ik zou gewoon niet willen dat je zoiets ondoordacht op het forum plaatst. Vergeet niet dat de forumleden niet kunnen weten wat er zich tussen jou en Rickie afgespeeld heeft. Vandaar dat ik hier nog eens op wees.
En ik ben er helemaal geen voorstander van dat je zijn volledige naam vermeld. Dit kan nog jaren opduiken in search engines, ook als dit zou berusten op een misverstand, ook als hij dit op één of andere manier goedmaakt, ....

[Bewerkt door Frederik op 13-07-2010 om 14:25 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Supergraver
Antw: Een bedrieger.

Bericht door Supergraver » 13 jul 2010, 15:18

Goeie zaak dat je dit hier vermeld. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Zeker melden bij de politie. Misschien wordt jouw zaak niet opgelost, maar wat net zo belangerijk is is dat hij stopt met deze praktijken.

Gr

Martijn

[Bewerkt door Supergraver op 13-07-2010 om 14:19 NL]

Frederik
Administrator
Contacteer:
Antw: Antw: Een bedrieger.

Bericht door Frederik » 13 jul 2010, 15:28

Supergraver schreef:
Daar sluit ik me graag bij aan.

something (TH Huxley)

Fossielenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Bericht door Fossielenzoeker » 13 jul 2010, 15:48

Ik weet natuurlijk niet wat er precies is voorgevallen tussen jullie twee maar ik wil in zijn algemeenheid toch aangeven dat een verhaal áltijd twee kanten heeft.

Pas op als je publiekelijk iemand oordeeld en in de ban doet. Je kunt iemand makkelijk beschadigen.
In voorkomende gevallen is het mischien goed van te voren ook even met de forumbeheerder te overleggen alvorens een soortgelijk bericht te plaatsen.

Verder ben ik van mening dat als je vindt dat je bent opgelicht je hier in eerste instantie aangifte van moet doen bij de politie.
Aangezien je nog minderjarig bent hebben je ouders hier ook een verantwoordelijkheid in.

Had je van je ouders overigens toestemming om zoveel geld over te maken? Volgens mij val je nog onder hun financiele verantwoordelijkheid en kunnen/mogen zij deze transactie ongedaan maken?

Robert Mensink

wimenkids

Bericht door wimenkids » 13 jul 2010, 15:48

Supergraver schreef:
Zeker melden bij de politie. Misschien wordt jouw zaak niet opgelost, maar wat net zo belangerijk is is dat hij stopt met deze praktijken.

Gr

Martijn

Helemaal mee eens. En: bij een fossielnetter die als avatar het symbool van een voetbalclub voert, moet je misschien sowieso extra alert zijn.

wim

Stan
Antw: Antw: Antw: Een bedrieger.

Bericht door Stan » 13 jul 2010, 15:59

wimenkids schreef:
Helemaal mee eens. En: bij een fossielnetter die als avatar het symbool van een voetbalclub voert, moet je misschien sowieso extra alert zijn.
Ik denk niet dat de avatar iets te maken heeft met de betrouwbaarheid van iemand.

Persoonlijk ben ik mijn eerste keer naar Antwerpen meegeweest met de betreffende persoon en hij kwam op mij als een enthausiaste en respectabele zoeker over. Ik had dit niet verwacht en weet niet wat ik hierover moet denken maar het lijkt me handig een eventuele reactie van hem af te wachten alvorens harde conclusies te trekken. Ik neem het hier voor niemand op maar vind alleen maar dat we niet te snel tot een conclusie moeten komen.

Gr. Stan

[Bewerkt door Stan op 13-07-2010 om 15:00 NL]

Frederik
Administrator
Contacteer:

Bericht door Frederik » 13 jul 2010, 16:10

Precies daarom heb ik zijn volledige naam in het oorspronkelijke bericht vervangen door zijn forumnaam, ik heb eveneens contact opgenomen met hem.

Voorts denk ik dat de meeste forumleden enkel akte hiervan kunnen nemen zonder meer. Ik hoop ook dat iedereen zich kan onthouden van overdreven speculatie, emotionele reacties, en dergelijke.

Als iemand slechte ervaringen heeft met een ruil of aankoop kan een forum gebruikt worden om anderen hierover in te lichten en eventueel te waarschuwen. Iemand publiekelijk aan de schandpaal hangen, daar doen we natuurlijk niet aan mee.

something (TH Huxley)

Fossiel hunter sean
Contacteer:

Bericht door Fossiel hunter sean » 13 jul 2010, 17:18

Fossielenzoeker schreef:

Had je van je ouders overigens toestemming om zoveel geld over te maken? Volgens mij val je nog onder hun financiele verantwoordelijkheid en kunnen/mogen zij deze transactie ongedaan maken?
dit klopt inderdaad in Nederland, als je nog geen 18 bent sta je nog onder curatele van je ouders, je ouders mogen dan het geld terug vorderen(weet niet hoe dat in België gaat)

de politie moet er zeker iets mee doen, een schriftelijke overeenkomst via mail is ook geldig.

nestor

Bericht door nestor » 13 jul 2010, 17:27

En nu maar wachten of er een weerwoord komt. Dat mag je wel verwachten als de beschuldiging niet terecht zou zijn.

De senioribus nil nisi bene

Erik-B

Bericht door Erik-B » 13 jul 2010, 18:45

Ik ken Rick niet persoonlijk. Maar hij kwam in zijn e-mails altijd erg enthousiast en betrouwbaar over ( maar kan schijn zijn). Erg jammer als mensen zo bedrogen worden, zeker door personen die je denkt dat je gelijke zijn.

Gesloten