hielbeen, gewei en kiesje

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
sjaak
Has thanked: 375 times
Been thanked: 364 times
Contacteer:
hielbeen, gewei en kiesje

Bericht door sjaak » 11 aug 2010, 23:35

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

foto 1 en 2: vrij robuust en wat zwaarder gefossileerd calcaneum(paard?); helemaal compleet maar wel in dreigende staat van uiteenvallen;
foto 3 en 4: is dit gewricht misschien van een voetbeen van een neushoorn?
foto 5 en 6: voet gewei tak
foto 7 en 8: kiesje van hertachtige; lijkt ook wat zwaarder gefossiliseerd; flink afgesleten of gerold.

Allen HvH maandagavond, op foto 3 na die ik al een tijdje terug bij Monster vond. Verder nog veel andere kleine botjes en fragmenten gevonden die ik tzt nog zal plaatsen als ik er niet uitkom. Ik moet zeggen dat er weer veel te vinden is de laatste tijd. Ik heb nog een hoop laten liggen ;)

Groet,

Niels

Donny
Antw: hielbeen, gewei en kiesje

Bericht door Donny » 11 aug 2010, 23:41

hoi niels. Je hebt zeer erg mooien vondsten gedaan. En dan met name die gewei tak. Dat doet me denken aan een hoorn pit van een gazel achtige. En dat is dan dus een zeldzame vondst. Groeten Don.

Don

The Stone
Contacteer:
Antw: hielbeen, gewei en kiesje

Bericht door The Stone » 12 aug 2010, 12:36

1 en 2 inderdaad paard.
3 en 4 ook goed neushoorn.
5 en 6 een hertachtige, afh. van fossielisatie van een edelhert of Eucladoceras. Rendier kan misschien ook nog.
7 en 8 bovenkaakskies hertachtige.

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

Gesloten