wervel, kootje botje hvh
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
wervel, kootje botje hvh
Drie wat oudere HvH vondsten die ik wel interessant er uit vind zien maar niet kan determineren.
[Bewerkt door sjaak op 07-08-2010 om 17:31 NL]
Groet,
Niels
Niels
- sjaak
- Has thanked: 375 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Antw: wervel, kootje botje hvh
Ik zou deze toch ook nog eens graag onder de aandacht willen brengen. Of is zo'n wervel en kootje ondetermineerbaar?
Van wervels hen ik weinig verstand, maar deze is wat zwaarder gefossileerd en heeft een aparte vorm.
Bij het kootje dacht ik eerst aan een hertachtige, maar daar is het denk ik iets te compact voor en de gewrichtskop rechts ook te groot.
Bij het bot heb ik geen idee. Het heeft wel een typische vorm, die hopelijk te determineren zou moeten zijn. Qua vorm dacht ik nog even aan een sleutelbeen, maar dat heeft niet zo'n hol gewrichtsvlak geloof ik. Misschien een tibia?
[Bewerkt door sjaak op 11-08-2010 om 22:58 NL]
Van wervels hen ik weinig verstand, maar deze is wat zwaarder gefossileerd en heeft een aparte vorm.
Bij het kootje dacht ik eerst aan een hertachtige, maar daar is het denk ik iets te compact voor en de gewrichtskop rechts ook te groot.
Bij het bot heb ik geen idee. Het heeft wel een typische vorm, die hopelijk te determineren zou moeten zijn. Qua vorm dacht ik nog even aan een sleutelbeen, maar dat heeft niet zo'n hol gewrichtsvlak geloof ik. Misschien een tibia?
[Bewerkt door sjaak op 11-08-2010 om 22:58 NL]
Groet,
Niels
Niels
Antw: wervel, kootje botje hvh
Het botje is lijkt mij een scheenbeen van een bever te zijn.
Het kootje is lastig zo vanaf foto. Een evenhoevige da's zeker maart welke.
De wervel is een borstwervel, diersoort is zeer lastig te bepalen.
[Bewerkt door The Stone op 12-08-2010 om 11:29 NL]
Het kootje is lastig zo vanaf foto. Een evenhoevige da's zeker maart welke.
De wervel is een borstwervel, diersoort is zeer lastig te bepalen.
[Bewerkt door The Stone op 12-08-2010 om 11:29 NL]
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!