Septarie
Septarie

Geen fossiel,maar toch gedeeltelijk ontstaan door afbraak van organismen. Deze septarie heb ik afgelopen weekend gevonden in B*****G. Dit stuk kwam uit een geode van bijna een halve meter. In de Mineralogie worden septarien overal voor gebruikt.Kleine kunnen worden gebruikt als hanger. Grote als boekensteun of als andere decoratie. Ook worden ze gebruikt als heelsteen, bij de indianen b.v. hebben septarien geneeskrachtige werking. Ook worden ze geslepen, waardoor je een prachtig effect krijgt. Heb een paar voorbeelden er bij gedaan hoe het er kan uit zien als ze geslepen worden. En hoe een geode er ongeveer uit ziet.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Septarie
Hoi Erik,
erg mooi hoor maar mss moet je het op geologie punt net zetten voor wat meer reacties
Groet
erg mooi hoor maar mss moet je het op geologie punt net zetten voor wat meer reacties

Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
erg mooi, ga jij die van jouw ook slijpen? (net zoals je met die potvistanden enz hebt gedaan)
Antw: Antw: Septarie
Sorry maar ik denk dat je me met een andere Erik verwisseltmasteroffossiles schreef:
erg mooi, ga jij die van jouw ook slijpen? (net zoals je met die potvistanden enz hebt gedaan)

- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
jah inderdaad ik verwarde je met Erik M. stomme fout. maar ga je de septarie dan laten slijpen?:P
Nee ik laat hem zo. Mocht ik een kleinere vinden, dan ga ik er wel over nadenken om hem te laten slijpen.