Vakantieverslag: geruild op de beurs in Millau, Frankrijk

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
digging for it
Contacteer:
Vakantieverslag: geruild op de beurs in Millau, Frankrijk

Bericht door digging for it » 17 aug 2010, 20:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze zomer op vakantie geweet naar Millau in Frankrijk. Op de camping aangekomen werd mijn aandacht meteen getrokken door (hoe kon het ook anders) een poster van een fossielen en mineralen beurs in Millau op zaterdag en zondag. helaas was het al laat op de zaterdag zo dat ik toen niet meer naar de beurs kon, maar dit wel even inplande voor de zondag.

Zoals gewoonlijk heb ik altijd wel wat materiaal bj me om te ruilen en zo dus ook deze keer. Bij de ingang van de beurs aangekomen vroeg ik of er ook geruild kon worden. Hierop kreeg ik te horen dat ik dan eigenlijkop de zaterdag had moeten komen want nu waren alle verzamelaars al weg en stonden er alleen nog maar standhouders.

Toch maar de markt op getrokken om te kijken wat er nog lag. Zoals gewoonlijk stonden er veel Marokanen met hun thuis gemaakte fossielen. Ook waren er enkele handelaren met geweldig mooie fossielen maar aangeboden voor prijzen die ik er nooit voor zou betalen. Na een tijdje rondgelopen te hebben kwam ik een kleine handelaar tegen die een netjes verzorgde presentatie had. Hier zag ik ook enkele leuke haaientanden liggen die ik nog niet in mijn verzameling had. Dus de stoute schoenen aangetrokken en in mijn bese frans gevraagd of hij geen interesse had om wat te ruilen. Aangezien nu bleek dat deze man ook zelf een verzamelaar was was hij hier wel in geinteresseerd.
Vooral de kleine soorten die ik uit Nederland bij me had (C. maximus en Raja sp.) vond hij erg interessant. Een deal was dus echter ook zo gemaakt en zie hier het resultaat.
Foto 1:Volgens hem een voorloper van de C. auriculatus
Foto 2: Alopias denticulates
Foto 3: Hemipristis curvatus
Foto 4: Isurus preacursor
Foto 5: Squalicorax bassanii
Foto 6: Galeocerdo eaglesomi
Alle tanden komenuit Dakhla in het oosten van Marokko

Groeten Patrick

Spongebob
Has thanked: 416 times
Been thanked: 636 times
Antw: Vakantieverslag: geruild op de beurs in Millau, Frankrijk

Bericht door Spongebob » 17 aug 2010, 21:44

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoi Patrick,

Mooi hoor.
Ik was 5 jaar geleden één dag te laat.
Wist toen ook niet van de beurs die toch behoorlijk bekend schijnt te zijn.

Heb je nog gezocht in de omgeving en/of ben je nog in het museum geweest?

Groeten, Tom

Time fades away (Neil Young)

digging for it
Contacteer:

Bericht door digging for it » 17 aug 2010, 21:49

Hoi Tom

ben inderdaad ook in het museum geweest, zeker een bezoekje waard. En heb inderdaad ook nog gezocht. De verslagen staan ook op het forum.

Groeten Patrick

Spongebob
Has thanked: 416 times
Been thanked: 636 times

Bericht door Spongebob » 17 aug 2010, 21:51

digging for it schreef:
Hoi Tom

ben inderdaad ook in het museum geweest, zeker een bezoekje waard. En heb inderdaad ook nog gezocht. De verslagen staan ook op het forum.

Groeten Patrick
Yep, ik heb ze net gelezen / bekeken.
Was weer eens te enthousiast met reageren.
Prachtig hoor!

[Bewerkt door Spongebob op 17-08-2010 om 20:53 NL]

Time fades away (Neil Young)

Gesloten