Botmateriaal W.Wijk sept. 2010
- DragonSearcher
Botmateriaal W.Wijk sept. 2010
Hi All,
gisteren was ik samen met MasterOfFossils naar de groeve in W.Wijk gegaan om eens mijn geluk te beproeven in de bottenlaag.
Dit was mijn eerste keer in die laag en 2e keer in W.Wijk en ik moet zeggen dat ik niet te klagen heb. Hier een aantal fotos van de beter vondsten. Sommige moeten nog wel wat verder geprept worden, maar kost ff tijd, sommige delen van de matrix zijn nogal hard...
Foto 1 en 2 horen bij elkaar. Het deel op foto 1 is al geprept de andere kant moet dus nog.
Foto 3: botje
Foto 4: visschub?
Foto 5 en 6 horen weer bij elkaar, denk een rib.
Foto 7: heeft wat weg van een teenkootje.
Foto 8: Botje
Foto 9: deel van wervel
Foto 10: tandje?
Bij op of aanmerkingen, laat het weten

Gr Jerry
[Bewerkt door DragonSearcher op 05-09-2010 om 17:44 NL]
... Eternity awaits ...
Antw: Botmateriaal W.Wijk sept. 2010
1 en 2 een rib.
3: stukje staartrib.
4: schub van een Dollopterus of Colobodus.
5: stukje rib.
6: idem.
7: afgerold stukje rib.
8: aanhechtingsstuk(kop) van een rib.
9: stukje van een wervel.
10: tandje (Anarosaurus?)
3: stukje staartrib.
4: schub van een Dollopterus of Colobodus.
5: stukje rib.
6: idem.
7: afgerold stukje rib.
8: aanhechtingsstuk(kop) van een rib.
9: stukje van een wervel.
10: tandje (Anarosaurus?)
- DragonSearcher
Hi Erik,
heel erg bedankt voor de info. Ik vind het overgens erg netjes dat je dat zo van deze fotos kan zien. Zelf zal ik dat toch beter kunnen zien als het een en het ander verder uitgeprepareerd is. Ik zat er met de meeste dingen goed naast in ieder geval
Gr Jerry
heel erg bedankt voor de info. Ik vind het overgens erg netjes dat je dat zo van deze fotos kan zien. Zelf zal ik dat toch beter kunnen zien als het een en het ander verder uitgeprepareerd is. Ik zat er met de meeste dingen goed naast in ieder geval

Gr Jerry
... Eternity awaits ...
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
hey wat leuk! heb je niet gezien zaterdag... was wel een leuke dag, vondsten vielen bij ons wat tegen maar t weer was geweldig...
waar zat jij ergens?
ps, mooie stukken trouwens, ga je ze nog uitprepareren of laat je ze zo?
waar zat jij ergens?
ps, mooie stukken trouwens, ga je ze nog uitprepareren of laat je ze zo?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- DragonSearcher
Je hebt mij (en MasterOfFossils) vast wel gezien, alleen wist je niet dat ik het was
Als je de groeve in komt lopen heb je aan de linkerkant de bottenlaag waar de diehards altijd zitten. Rechts daarvan (aan de andere kant van het pad dus) zat ik. Aan de kant, die het dichtst bij de uitgang zit, tegenover die duitser? die een vis gevonden had. Hoop dat t verhaal duidelijk is
Tnx! Het meeste laat ik denk ik zo, alleen het stuk rib op foto 2 en de wervel wil ik verder uit gaan prepareren. Vooral de wervel gaat een uitdaging worden, aangezien het gesteente erboven mega hard is...

Tnx! Het meeste laat ik denk ik zo, alleen het stuk rib op foto 2 en de wervel wil ik verder uit gaan prepareren. Vooral de wervel gaat een uitdaging worden, aangezien het gesteente erboven mega hard is...
... Eternity awaits ...
- trilobietje
leuke vondsten !
Ik was ook van de partij maar wij zochten naar loopsporen. Een zoekmaat had een (stuk ?) rib gevonden van ca. 5cm.
Het was een mooie nazomerdag. Ideaal om te zoeken.
Wat me wel opviel was dat er zoveel kinderen waren. Het leek met momenten wel een speeltuin.
Je moest soms uitkijken dat ze niet op je vondsten liepen.
Ik was ook van de partij maar wij zochten naar loopsporen. Een zoekmaat had een (stuk ?) rib gevonden van ca. 5cm.
Het was een mooie nazomerdag. Ideaal om te zoeken.
Wat me wel opviel was dat er zoveel kinderen waren. Het leek met momenten wel een speeltuin.
Je moest soms uitkijken dat ze niet op je vondsten liepen.
wie niet zoekt, niet vindt
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Ik zat waar al de die-hards zitten, gelijk daar links dus inderdaad... meestal vallen de vondsten daar best tegen, zo ook deze keer.
zal de mijne nog wel fotograferen.
Oktober en november zijn we er weer
zal de mijne nog wel fotograferen.
Oktober en november zijn we er weer

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
Mooie vondsten Jerry.
Prepareren lukt misschien gemakkelijker als je de stenen opnieuw nat maakt. Dat werkte bij mij vorig jaar goed. De botjes die ik toen gevonden had, kwamen echter uit de voetspoortjeslaag, ik heb ze met een klein schroevedraaiertje mooi zichtbaar kunnen maken in het gesteente, dat bij mij zachter werd door het nat te maken.
wim
- DragonSearcher
@ Iedereen: Tnx
En het was inderdaad heerlijk zoekweer.
@ Trilobietje: Het was inderdaad druk, zeker met kinderen, maar ik had er wellicht minder last van omdat de kids vonden dat er in mijn bouwput niets te vinden was en meteen vertrokken naar lager gelegen gebieden hehe.
@ Ahuijsmans: Wat betreft tegenvallende vondsten: Het was mijn eerste keer, dus ben dan met alles blij
Al had ik wel wat botmateriaal achtergelaten wat te verplinterd was. En ik heb nog wel meer gevonden, maar dat moet ik eerst verder uitpreparen voordat er iets van te zien is.
Ben wel benieuwd naar jou vondsten.
@ Wimenkids: Ik had het gesteente inderdaad al opnieuw natgemaakt en voor 85% helpt dat erg goed. Maar sommige delen van het matrix blijven keihard. Het gaat dan om dat meer bruine gesteente, goed te zien op foto 3.

@ Trilobietje: Het was inderdaad druk, zeker met kinderen, maar ik had er wellicht minder last van omdat de kids vonden dat er in mijn bouwput niets te vinden was en meteen vertrokken naar lager gelegen gebieden hehe.
@ Ahuijsmans: Wat betreft tegenvallende vondsten: Het was mijn eerste keer, dus ben dan met alles blij

Ben wel benieuwd naar jou vondsten.
@ Wimenkids: Ik had het gesteente inderdaad al opnieuw natgemaakt en voor 85% helpt dat erg goed. Maar sommige delen van het matrix blijven keihard. Het gaat dan om dat meer bruine gesteente, goed te zien op foto 3.
... Eternity awaits ...