ik denk miljoenpoot maar weet het niet zeker
- denny wilde
ik denk miljoenpoot maar weet het niet zeker
gevonden deze zomer in zuid frankrijk in de var nabij monteferat.in een rivier beding.
ik denk dat het een miljoenpoot is maar die kom je bijna niet tegen.zijn kop zit rechts op de foto.hij is zo 4 cm maar uitgerekt is hij zeker 5 cm.wie heeft een ander idee??
- denny wilde
Antw: ik denk miljoenpoot maar weet het niet zeker
op een andere foto zijn de poten aan de onderkant goed te zien.op een foto is het moeilijk om te laten zien.maar op de steen zelf kan je heel goed zien dat dit een geleedpotig dier is.een miljoen en /of duizendpoot waren zo'n een beetje de eerste dieren in de evolutie die zuurstof ademden op het land.
- Spongebob
- Has thanked: 420 times
- Been thanked: 640 times
Hallo Denny,
V.w.b. je fossiel denk ik dat je je vergist. Zo van de foto lijkt het slechts een verkleuring in het gesteente. Binnendringend water veroorzaakt regelmatig dit soort verkleuring en als de betreffende spleet dan openbreekt zie je soms de vreemdste tekeningen tot dendrieten"takjes" aan toe.
Nog niet weggooien. Zoek eens uit welke ouderdom je gesteente heeft en of duizendpoten aldaar gevonden worden. En laat het eens live aan een deskundige zien.
Ik heb even je "homepage" bekeken, maar ik kom terecht bij "Grieksite". Heb jij dat verhaaltje van Lesvos geschreven? Eerlijk gezegd kan ik niet echt iets van jou ontdekken
V.w.b. je fossiel denk ik dat je je vergist. Zo van de foto lijkt het slechts een verkleuring in het gesteente. Binnendringend water veroorzaakt regelmatig dit soort verkleuring en als de betreffende spleet dan openbreekt zie je soms de vreemdste tekeningen tot dendrieten"takjes" aan toe.
Nog niet weggooien. Zoek eens uit welke ouderdom je gesteente heeft en of duizendpoten aldaar gevonden worden. En laat het eens live aan een deskundige zien.
Ik heb even je "homepage" bekeken, maar ik kom terecht bij "Grieksite". Heb jij dat verhaaltje van Lesvos geschreven? Eerlijk gezegd kan ik niet echt iets van jou ontdekken
Time fades away (Neil Young)
- denny wilde
dat is mijn site.en ik heb inderdaad dat verhaal over lesbos geschreven.ik heb daar in die tijd(2003,2004,2009)versteende stukken bomen mee genomen van 20000000 jaar oud.het mag eigenlijk niet maar ja je wilt ze toch graag hebben.
- Caveman
- Has thanked: 273 times
- Been thanked: 313 times
- Contacteer:
Ik denk GEEN miljoenpoot, en ik weet het HEEL zeker!
To share or not to share, that's the question!
Ik heb gezocht in de Drome (frankrijk) kwam soortgelijke formaties tegen. Volgens mij zijn dit toch echt an-organische formaties.
Nec Fasces Nec Opes Sola Artis Sceptra Perennant
Ik zie er niet meteen vanalles in, maar in een boek ben ik nog op 2 dezelfde vormen gebotst,
Asheaia pendunculata, Cambrium
en
Monograptus, Devoon
PS Denk niet dat het deze zijn, misschien richtinggevend?
Duys
[Bewerkt door Duys op 12-09-2010 om 18:26 NL]
Asheaia pendunculata, Cambrium
en
Monograptus, Devoon
PS Denk niet dat het deze zijn, misschien richtinggevend?
Duys
[Bewerkt door Duys op 12-09-2010 om 18:26 NL]