kiesje
kiesje

Iemand vroeg me per mail om wat mm residu van Egem (Eoceen Ypreciaan) ,nu de doos toh op de tafel stond ben ik weer in dat residu biginnen te zoeken en zie wat er vannacht tijdens de match van "ons Kim" uitkwam
iemand een idee?
A jaaa gele streepjes mm papier(foto is +_ 2 mm)
Theo
Antw: kiesje
Hallo Theo,
Waarschijnlijk heb je het zelf ook al bedacht, maar zou een kleine insectivoor, gezien het grillige, puntige, patroon van het kauwvlak een optie zijn? Ik dacht zelf aan egel, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Groeten,
Bram
Waarschijnlijk heb je het zelf ook al bedacht, maar zou een kleine insectivoor, gezien het grillige, puntige, patroon van het kauwvlak een optie zijn? Ik dacht zelf aan egel, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Groeten,
Bram
- DragonSearcher
Hi Theo,
persoonlijk denk ik dat het geen egelkies is, die kiezen zijn een stuk forser en puntiger. (Sorry Bram...) My best guess is een kiesje van een eekhoorn. Zie ook bovenstaande plaatje uit Human en Non human bone ident. Heb met pijl aangegeven welke kies er sterk op lijkt.
Gr Jerry
[Bewerkt door DragonSearcher op 14-09-2010 om 09:08 NL]
persoonlijk denk ik dat het geen egelkies is, die kiezen zijn een stuk forser en puntiger. (Sorry Bram...) My best guess is een kiesje van een eekhoorn. Zie ook bovenstaande plaatje uit Human en Non human bone ident. Heb met pijl aangegeven welke kies er sterk op lijkt.
Gr Jerry
[Bewerkt door DragonSearcher op 14-09-2010 om 09:08 NL]
... Eternity awaits ...
- DragonSearcher
Ik heb ook al wat verder gezocht een insecteneter zie ik er niet in omdat zij scheur- en knipkiejes hebben.
dan dacht ik aan iets buidelrat's of -muis achtig,of grondeekhoorn tot ik
Hier meer vergekijkings punten bij vond.
http://www.bioone.org/doi/abs/10.1671/2 ... lCode=vrpa
Donderdag gaat het mee naar de club vergadering en 25 sep.gaat het wellicht mee naar Leiden
dan dacht ik aan iets buidelrat's of -muis achtig,of grondeekhoorn tot ik
Hier meer vergekijkings punten bij vond.
http://www.bioone.org/doi/abs/10.1671/2 ... lCode=vrpa
Donderdag gaat het mee naar de club vergadering en 25 sep.gaat het wellicht mee naar Leiden
Theo
Hallo Theo,
dat is zeker een heel bijzondere vondst uit Egem. Wat zeiden ze ervan in Naturalis?
groetjes, Francien
dat is zeker een heel bijzondere vondst uit Egem. Wat zeiden ze ervan in Naturalis?
groetjes, Francien
groeten van Muisje
Ja dat kiesje,was totaal weer uit me'n gedacht.
Kiesje is meegegeven met Bjorn maar die was het vergeten af te geven aan John.Het gaat nu mee naar Boxtel en als daar iemand van Naturalis is,en hij het niet vergeet, wordt het overhandigd.
Kiesje is meegegeven met Bjorn maar die was het vergeten af te geven aan John.Het gaat nu mee naar Boxtel en als daar iemand van Naturalis is,en hij het niet vergeet, wordt het overhandigd.
Theo