Verrassend schelpen-pad-wandeling
- Frisian-old-age
Verrassend schelpen-pad-wandeling

Tjonge, jonge, afgelopen zomer verhuisd, wat blijkt, word der ook nogeens een schelpen-pad aangelegd.
De wijkbewoners hebben me inmiddels regelmatig met de neus over het padje zien rondscharrelen.

Vondsten tot op heden: Nassarius reticulatus,Turritella,Natica,Wenteltrap fragment,enkele kleine haai-en viswerveltjes.
Deze week, kwam er weer een stuk vers schelpen-pad gereed en waarbij de "verwen-factor" hoog was.
Grootste haai en vis wervel, beiden rond de 3 cm.
Daarbij ook nogeens een heden-daagse dolfijnwervel.
Een aparte schelp, waarvan ik vermoed dat het een lepel-oester is.
Tja, wat de herkomst van dit alles is, tast ik compleet in het duister.
Eerst vermoedde ik, dat het schelp-materiaal van een depot uit Harlingen kwam, opgevist voor de kust van 1 van de eilanden.
Bij navraag bleek het schelp-matriaal bij een leverancier uit Brabant te komen.Een logische denkwijze zou dan zijn of kunnen zijn dat het geleverde schelp-matriaal uit het schelpen-depot van Yerseke komt.
groetjes,
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
Antw: Verrassend schelpen-pad-wandeling
Frisian-Old-Age,
Schelp is een muiltje, eerste wervel is er ook een van een vis.
Duys
[Bewerkt door Duys op 15-10-2010 om 15:47 NL]
Schelp is een muiltje, eerste wervel is er ook een van een vis.
Duys
[Bewerkt door Duys op 15-10-2010 om 15:47 NL]
Antw: Verrassend schelpen-pad-wandeling
Is heel goed mogelijk vorige zomer lagen er miljoenen van die (laatste foto) muiltjes.frisian-old-age schreef:
Tjonge, jonge, afgelopen zomer verhuisd, wat blijkt, word der ook nogeens een schelpen-pad aangelegd.
De wijkbewoners hebben me inmiddels regelmatig met de neus over het padje zien rondscharrelen.
Vondsten tot op heden: Nassarius reticulatus,Turritella,Natica,Wenteltrap fragment,enkele kleine haai-en viswerveltjes.
Deze week, kwam er weer een stuk vers schelpen-pad gereed en waarbij de "verwen-factor" hoog was.
Grootste haai en vis wervel, beiden rond de 3 cm.
Daarbij ook nogeens een heden-daagse dolfijnwervel.
Een aparte schelp, waarvan ik vermoed dat het een lepel-oester is.
Tja, wat de herkomst van dit alles is, tast ik compleet in het duister.
Eerst vermoedde ik, dat het schelp-materiaal van een depot uit Harlingen kwam, opgevist voor de kust van 1 van de eilanden.
Bij navraag bleek het schelp-matriaal bij een leverancier uit Brabant te komen.Een logische denkwijze zou dan zijn of kunnen zijn dat het geleverde schelp-matriaal uit het schelpen-depot van Yerseke komt.
groetjes,
Oester bestand was zo enorm op de Oosterschelde dat zij er paar maand met de kraan zijn opgevlogen,de schelpen op de zandbanken hebben doen wegrotten,alhoewel er enorm veelk door de meeuwen wordt weggegeten.Vorig najaar en dit voorjaar is bijna alles verwerkt.
Oosterschelde geeft recent materiaal,als het verwerkt is gaat het op hopen met residu van dezelfde grootte en zodoende komt er Westerschelde en Noordzee materiaal bij elkaar.
Theo