Een bedrieger! (deel 2)
Een bedrieger! (deel 2)
Hey iedereen,
De meeste onder jullie herinneren zich vast wel het topic van enkele maanden terug, over het forumlid Rickie.
Ik heb na die periode nog een hele tijd gewacht op antwoord langs Rickie's kant, en die is niet gekomen.
Ik nam ook contact op met de moeder van Rickie, maar die zei dat ze zich niet bezighield met Rickie's handelingen.
Ik werd doorverwezen naar een voogd. Nadat ik een aangetekende brief zond, die naar de voogd zou doorgegeven worden, kwam er nog geen antwoord.
Rickie is ook niet meer verschenen op het forum na deze zaak. Ik heb hem wel nog actief gezien op markplaats, en de tand die ik wou kopen , is doorverkocht geweest op markplaats. Rickie had de tand dus doorverkocht aan iemand anders, en had dus gelogen over het feit dat de tand kapot was.
Ik ben dus een hoop geld kwijt voor de betaling van tand, de verzending van het geld, de aangetekende brief (alles samen meer dan 150euro!) en heb niets gewonnen. Ik ben dus van de mening dat dit gesanctioneerd moet worden, zelfs al komt hij niet meer op het forum.
Moest ik wat dichter wonen, had ik al lang naar hem toe gereden en aangeklaagd.
Moest iemand op dit forum nog in contact zijn met Rickie, wil die hem dan aub confronteren met deze feiten? De bewijzen van betaling liggen hier nog steeds.
Ook al lijkt het nu echt wel hopeloos, stiekem hoop ik dat ik mijn geld nog terugkrijg. Mijn vertrouwen in de mensen is weer wat gezakt.
Gunther
[Bewerkt door mineraal0 op 20-10-2010 om 17:22 NL]
De meeste onder jullie herinneren zich vast wel het topic van enkele maanden terug, over het forumlid Rickie.
Ik heb na die periode nog een hele tijd gewacht op antwoord langs Rickie's kant, en die is niet gekomen.
Ik nam ook contact op met de moeder van Rickie, maar die zei dat ze zich niet bezighield met Rickie's handelingen.
Ik werd doorverwezen naar een voogd. Nadat ik een aangetekende brief zond, die naar de voogd zou doorgegeven worden, kwam er nog geen antwoord.
Rickie is ook niet meer verschenen op het forum na deze zaak. Ik heb hem wel nog actief gezien op markplaats, en de tand die ik wou kopen , is doorverkocht geweest op markplaats. Rickie had de tand dus doorverkocht aan iemand anders, en had dus gelogen over het feit dat de tand kapot was.
Ik ben dus een hoop geld kwijt voor de betaling van tand, de verzending van het geld, de aangetekende brief (alles samen meer dan 150euro!) en heb niets gewonnen. Ik ben dus van de mening dat dit gesanctioneerd moet worden, zelfs al komt hij niet meer op het forum.
Moest ik wat dichter wonen, had ik al lang naar hem toe gereden en aangeklaagd.
Moest iemand op dit forum nog in contact zijn met Rickie, wil die hem dan aub confronteren met deze feiten? De bewijzen van betaling liggen hier nog steeds.
Ook al lijkt het nu echt wel hopeloos, stiekem hoop ik dat ik mijn geld nog terugkrijg. Mijn vertrouwen in de mensen is weer wat gezakt.
Gunther
[Bewerkt door mineraal0 op 20-10-2010 om 17:22 NL]
- 0dinofthenorth
Antw: Een bedrieger! (deel 2)
Echt droevig om zoiets te moeten lezen. Zeker ook omdat de tand gewoon is doorverkocht.
Ik zit met hetzelfde probleem. Eind november 2009 heb ik 26,75 euro overgemaakt naar Rickie voor een deal betreffende enkele tanden en botmateriaal.
Daarna heb ik een hele tijd niks meer gehoord en na een aantal mailtjes van mijn kant kreeg ik (eind jan. 2010) het volgende antwoord van hem:
heey
sorry voor deze late reactie
ik heb laatste tijd heel moelijk gehad.
ik zit nu op een internaat omdat het niet zo lekker ging thuis.
dus mocht ik de eerst paar weken ook niet thuis komen.
zodra ik thuis ben zal ik er gelijk voor zorgen dat u uw spullen krijg.
graag begrip hiervoor
groeten Rick
Nadien heb ik nooit meer wat gehoord. Mijn aandringende mailtjes leveren geen respons op. Ik zou het verder ook niet weten hoe dit opgelost moet worden....
mvg Arno
Daarna heb ik een hele tijd niks meer gehoord en na een aantal mailtjes van mijn kant kreeg ik (eind jan. 2010) het volgende antwoord van hem:
heey
sorry voor deze late reactie
ik heb laatste tijd heel moelijk gehad.
ik zit nu op een internaat omdat het niet zo lekker ging thuis.
dus mocht ik de eerst paar weken ook niet thuis komen.
zodra ik thuis ben zal ik er gelijk voor zorgen dat u uw spullen krijg.
graag begrip hiervoor
groeten Rick
Nadien heb ik nooit meer wat gehoord. Mijn aandringende mailtjes leveren geen respons op. Ik zou het verder ook niet weten hoe dit opgelost moet worden....
mvg Arno
ik heb vorige week nog een aantal bone valley haaientanden aan hem verkocht.
moest ze naar een gewoon huisadres sturen.
mvg, rene
moest ze naar een gewoon huisadres sturen.
mvg, rene
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Heb je de link naar de marktplaatsadvertientie nog? Screenshots nemen en opslaan in ieder geval!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Antw: Een bedrieger! (deel 2)
Ik werd op de hoogte gebracht door een medeforumlid dat de tand op Markplaats stond. De advertentie is echter al weg, maar de persoon die mij op de hoogte bracht kent degene die de tand heeft gekocht en erna heeft doorverkocht. Hij had de tand inderdaad van Rickie. Ik kan gegevens opvragen van deze persoon als je wilt. Maar de advertentie is helaas weg.Frederik schreef:
Heb je de link naar de marktplaatsadvertientie nog? Screenshots nemen en opslaan in ieder geval!
Gunther
Beste Mineraal0,
Heb je ondertussen ook al klacht neergelegd bij de lokale politie? Dat lijkt me zowat de belangrijkste stap als het tenminste toch over een 'hoop geld' gaat. Oplichters moeten aangeklaagd worden. Wat houdt je tegen?
grt
Heb je ondertussen ook al klacht neergelegd bij de lokale politie? Dat lijkt me zowat de belangrijkste stap als het tenminste toch over een 'hoop geld' gaat. Oplichters moeten aangeklaagd worden. Wat houdt je tegen?
grt
Rosebud
Antw: Antw: Een bedrieger! (deel 2)
ROSEBUD schreef:
Beste Mineraal0,
grt
Mede het feit dat ik in Belgie woont, en Rickie in Nederland. Ik denk dat de politie zich totaal niet met zulke zaken bezighoudt. Voor mij is het een groot bedrag, maar voor hen? Ze zouden de schuld nog in mijn schoenen durven steken. Heb het wel overwogen, misschien kan ik het nog doen, samen met mijn ouders. Weet echter niet of het iets zal worden.
Ik vond zowiezo dat ik het forum moest verwittigen, een medium dat misschien nog effectiever werkt dan de politie. Bovendien blijken er nu nog meer soortgelijke ervaringen op te duiken?
Gunther
Het vertrouwen dat sommigen in een eerder topic over R uitspraken, was blijkbaar - hoe goed bedoeld ook - niet terecht. De - lofwaardige - poging van Frederik tot bemiddeling heeft blijkbaar niet het gewenste resultaat gehad.
Mij lijkt ook aangifte dan de enige weg nu je ook niets van de voogd hoort. Misschien kun je dat samen met Arno doen. Of het iets oplevert, is natuurlijk niet te voorspellen.
Iedereen heeft de waarschuwing nu wel gelezen en zal geen zaken met hem doen. Het lijkt me verder geen zaak voor het forum.
Mij lijkt ook aangifte dan de enige weg nu je ook niets van de voogd hoort. Misschien kun je dat samen met Arno doen. Of het iets oplevert, is natuurlijk niet te voorspellen.
Iedereen heeft de waarschuwing nu wel gelezen en zal geen zaken met hem doen. Het lijkt me verder geen zaak voor het forum.
De senioribus nil nisi bene