Zoooo mooi!!!
Zoooo mooi!!!
Hallo,
Hier een tweetal foto’s van een eigen vondst uit 2006. Gevonden in Coober Pedy, Australië. De foto’s vanuit ongeveer dezelfde hoek genomen, alleen met iets ander licht. Geweldig mooi om naar het kleurenspel te kijken.
Ik had deze opaal op mineralienatlas gezet. Volgens een kenner aldaar betreft het hier hoogstwaarschijnlijk een stukje van een fossiele geopaliseerde schelp. Het was al één van mijn favorieten. Maar nu helemaal.
Ik heb de vindplaats er maar bijgezet. Ik denk niet dat er een massale run op zal komen vanuit de lage landen

Grtz.
Rolf
't geet zo als 't geet!
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Antw: Zoooo mooi!!!
mooi zeg!
Maare, ik ga gelijk met nog 3400 anderen een ticket boeken...

Maare, ik ga gelijk met nog 3400 anderen een ticket boeken...

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
Heel erg mooi! Ik zie het vaak op beurzen in de vorm van belemnieten e.d., maar om het zelf eens te mogen treffen is wel heel erg leuk! 

'Just Pick It!'
Was een leuke verrassing aangezien ik deze opaal 4 jaar geleden reeds heb gevonden en altijd heb gedacht dat het een gewoon stukje was (met wel een heel erg mooi kleurenspel).
Grt.
Rolf
Grt.
Rolf
't geet zo als 't geet!
Hoi dat is leuk zeg heb je deze in het dorpje gevonden waar of ze die berg residu hebben liggen voor gelukzoekers en backpackers ik ben hier ook geweest en heb er ook stukjes opaal gevonden ben je ook onder de grond geweest daar in dat dorp
leeuk om te zien dat er meer mensen daar komen
grtn arien van oord
leeuk om te zien dat er meer mensen daar komen
grtn arien van oord
Hallo Arien,
Deze is ook op een van die storthopen gevonden (achter een tankstation).
Helaas konden we maar een dag in CP blijven (2 overnachtingen). We zaten in Radeka (volgens mij heette het zo) en hebben hier inderdaad onder de grond geslapen.
Grt.
Rolf
Deze is ook op een van die storthopen gevonden (achter een tankstation).
Helaas konden we maar een dag in CP blijven (2 overnachtingen). We zaten in Radeka (volgens mij heette het zo) en hebben hier inderdaad onder de grond geslapen.
Grt.
Rolf
't geet zo als 't geet!
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
is opaal niet veel geld waard? vooral de rode dacht ik
[Bewerkt door Fossiel hunter sean op 26-10-2010 om 17:20 NL]
[Bewerkt door Fossiel hunter sean op 26-10-2010 om 17:20 NL]
Hallo Sean,
Dat ligt aan de kwaliteit. In dit stukje van mij zitten wel de 'topkleuren'. Het is alleen veel te dun om te slijpen. Misschien zou er een zogenaamde triplet van gemaakt kunnen worden.
Grt.
Rolf
Dat ligt aan de kwaliteit. In dit stukje van mij zitten wel de 'topkleuren'. Het is alleen veel te dun om te slijpen. Misschien zou er een zogenaamde triplet van gemaakt kunnen worden.
Grt.
Rolf
't geet zo als 't geet!