Natuurlijke Ammoniet !

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
salesfossilmarble
Natuurlijke Ammoniet !

Bericht door salesfossilmarble » 29 okt 2010, 01:39

Afbeelding

Hier zie je een natuurlijke ammoniet(62 cm).
genieten!
gr Mezane

Mezane Fossil & Marble

Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:
Antw: Natuurlijke Ammoniet !

Bericht door Stijn » 29 okt 2010, 01:46

tjonge, wat een mooie gesculpteerde binnenwindingen!

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

Everhardus

Bericht door Everhardus » 29 okt 2010, 02:28

Desondanks een mooi fossiel ! Helaas op de verkeerde website, mijns inziens..........
gr,Marcel

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 29 okt 2010, 10:37

Dear Mezane,

Nice try, but please bear in mind that this website is NOT a free advertizing space. Sorry for this, but we need to be very strict.

Hier kunnen we ten andere nog iets uit leren. Zoals Stijn al aangeeft zijn de binnenste windingen van deze ammoniet in de steen gekerfd. Je ziet een kleurverschil, de ribbels worden heel regelmatig en meestal wat scherper. Ook zit de oriëntatie meestal niet goed, gezien het heel moeilijk is voor de vervalser om mooi de spiraal te volgen. Dit soort ingekervde binnenste windingen zie je zeer vaak bij Marokkaanse ammonieten.

Er is in principe niets mis mee (bij wijze van 'restauratie') als dit duidelijk gezegd wordt bij de verkoop. Een dergelijke ammoniet aanbieden als 'natuurlijk' doet mijn wenkbrauwen fronsen.

[Bewerkt door Frederik op 29-10-2010 om 09:46 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Theo
Been thanked: 1 time

Bericht door Theo » 29 okt 2010, 11:53

Afbeelding

Inderdaad zeer mooi en als je goed kijkt zijn er onregelmatigheden te zien

toch enkele vraagjes.
Ik ben het volledig eens dat vakje 1 is bijgewerkt, kan het ook zijn dat de amoniet bloot lag,buiten het stukje 1 dat daarna is bloot geprepareerd,en daardoor lichter is?
Was het dan noodzakelijk dat ook vak 2 een wittere kleur moest hebben omdat daar ook nog moedergesteente had moeten zitten.
Ik zou zeggen dat vak drie is bijgewerkt omdat daar een andere kleur en een rare knik zit.

Theo

Everhardus

Bericht door Everhardus » 30 okt 2010, 03:33

Natuurlijk is deze geprept, de vraag is of de binnenwindingen nep zijn dan wel de "natuurlijke" binnenwindingen zijn. Windingen zijn over het algemeen dacht ik vrij regelmatig dus ik zie het probleem niet dat dit in dit geval ook zo blijkt te zijn.... Indien je zo veel moeite doet de hoger gelegen delen van de windingen vrij te maken zou ik hetzelfde hebben gedaan bij de diepere gedeelten, dan was er geen kleurverschil geweest wellicht. Maar da's een enorme puist werk en gezien mijn vermoeden dat het hier om een ammoniet gaat om de interesse van kopers op te wekken kan ik me voorstellen dat men die moeite hier niet neemt. Da's echt een berg werk en dan gaat het prijskaartje substantieel omhoog......
Verder zie ik weinig abnormaals aan deze ammoniet. Prachtig zelfs, alleen mijn interesse is helaas niet gewekt, het zegt me allemaal weinig , ik ben niet erg in voor ruilen en (ver)kopen, ik vind ze liever zelf en stel me desnoods tevreden met mindere exemplaren.
Gr,Marcel

Gesloten