botjes uit Oostende

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Freddy
Antw: botjes uit Oostende

Bericht door Freddy » 25 okt 2010, 21:42

Dag Hotep,
Sorry dat jullie zo lang moesten wachten op een antwoord. Ik had een zeer druk weekend, amper geslapen. Ik ga die vondsten in de herfstvakantie aangeven. Maar welke bedoel je nu precies.

@ Hotep: check je mailbox

Groetjes vanuit het (soms) zonnige
Oostende.

Freddy

Bericht door Freddy » 04 nov 2010, 00:42

even een update geven: ik ben vandaag naar het MEC geweest, maar daar konden ze me niet helpen. Ze gingen wel 's zoeken naar iemand die er meer van weet.
het bot op de eerste foto is van een sprongbeen. nadat ik naar het MEC ben geweest, ben ik ook nog naar het strand geweest. daar vond ik een volledig sprongbeen eenmaal ik thuis kwam heb ik ze naast elkaar gelegd en de gelijkenis was treffend.
de foto's volgen nog.
Groetjes Fré

Oostende.

Freddy

Bericht door Freddy » 05 nov 2010, 15:21

Afbeelding

hier is de foto waaraan je kunt zien dat het gaat om een sprongbeen. maar weet iemand waarvan deze sprongbenen zijn? de meest linkse is deze die ik gisteren vond.

groetjes Fré

[Bewerkt door Freddy op 05-11-2010 om 15:21 NL]

Oostende.

DragonSearcher

Bericht door DragonSearcher » 05 nov 2010, 15:31

Hi Fre,

sprongbenen kan je hier determineren: http://natuurinformatie.nl/nnm.dossiers ... 05346.html

Gr Jerry

... Eternity awaits ...

Freddy

Bericht door Freddy » 05 nov 2010, 20:45

Hi Jerry,
ik gebruik de website van natuurinformatie.nl regelmatig, maar die gaat hoofdzakelijk om recente dieren. Ik heb me dan toch aan een vergelijking gewaagd, het linkse volgens mij is van een hert, maar het meest rechtse is voor mij nog steeds onbekend.

groetjes Fré.

Oostende.

Gesloten