Cadzandjes
Cadzandjes
Gezien er laatst veel over cadzand gesproken is dacht ik iedereen eens op de hoogte te stellen. In cadzand wordt niks meer gevonden! Klopt in meer of mindere mate. Het is eigenlijk meer een kwestie van wat je wilt vinden. Grote tanden zijn zeer zeldzaam geworden en vaak erg afgesleten gezien het materiaal wat nog aanspoelt dit al meer dan 10x heeft gedaan. Fragmenten zijn er nog wel relatief genoeg. Maar die willen we niet.
Het strand is natuurlijk niet alleen de Zwarte polder, maar ook nog een stukje verder. Ik ben erg fan van mini's en er is een stukje strand van rond de 400meter lang waar momenteel nog relatief goed mini's kunnen worden gevonden.
Dit stukje vind je vanzelf wel als je een beetje zoek ervaring hebt in de omgeving. Mijn doel afgelopen week waren een aantal leuke kleine Galeo's. En dat is wat mij betreft gelukt. De afbeelding toont de beste mini's van 3 dagen zoeken. Dit wel onder constante ongezonde gebukte houding. Maarja met een flesje whisky houden we dat allemaal wel vol dacht ik zo.
Het meeste is fragmentarisch, maar in de juiste bank zitten nog scherpe mooie kleine tandjes! Ik vind ze geweldig
Het strand is natuurlijk niet alleen de Zwarte polder, maar ook nog een stukje verder. Ik ben erg fan van mini's en er is een stukje strand van rond de 400meter lang waar momenteel nog relatief goed mini's kunnen worden gevonden.
Dit stukje vind je vanzelf wel als je een beetje zoek ervaring hebt in de omgeving. Mijn doel afgelopen week waren een aantal leuke kleine Galeo's. En dat is wat mij betreft gelukt. De afbeelding toont de beste mini's van 3 dagen zoeken. Dit wel onder constante ongezonde gebukte houding. Maarja met een flesje whisky houden we dat allemaal wel vol dacht ik zo.
Het meeste is fragmentarisch, maar in de juiste bank zitten nog scherpe mooie kleine tandjes! Ik vind ze geweldig

'Just Pick It!'
Antw: Cadzandjes

En bij deze de afbeelding die ik vergeten ben toe te voegen!

Edit: Foto komt wat slecht uit, maar de getoonde tanden zijn vrijwel allen scherp en niet afgerold. Een aantal hebben een prachtige kleur en vrijwel doorzichtige spitsen.
[Bewerkt door Colin op 02-11-2010 om 13:35 NL]
'Just Pick It!'
Antw: Antw: Cadzandjes
en ik heb nog een hele snoteblock vierkandjes liggenstijnboy9 schreef:
Ik denk dat ik dat stukje strand ken...
Groeten,
Stijn
Theo
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Dankje! 
Het leukste tandje zit echter niet bij de Galeo's, maar is een ander tandje op de foto.
Het kleintjes tandje op de foto namelijk.
Abdounia minutissima (Winkler 1837)
Deze had ik namelijk nog niet in mijn collectie. Tevens hoop ik ook dat tussen die tandjes een Lamna rupeliensis (Le Hon, 1871)zit, maar dat durf ik gewoon niet met zekerheid te zeggen. Misschien een beter plaatje.

Het leukste tandje zit echter niet bij de Galeo's, maar is een ander tandje op de foto.
Deze had ik namelijk nog niet in mijn collectie. Tevens hoop ik ook dat tussen die tandjes een Lamna rupeliensis (Le Hon, 1871)zit, maar dat durf ik gewoon niet met zekerheid te zeggen. Misschien een beter plaatje.
'Just Pick It!'
- Hieronymus
- Contacteer:
Antw: Antw: Cadzandjes
Hoi Colin,Colin schreef:
Dankje!
Ik wil je niet ontmoedigen en misschien kijk ik er gewoon over maareuhm, waar zitten juist de Galeocerdo's?
Volgens mijn mening zijn zo goed als alle Carcharhinidae op die foto Physogaleus...
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com

Haha je hebt ook gelijk! Zo goed als allemaal, op 1 na volgens mij

Op de foto heb ik even de enige Galeocerdo (aduncus volgens mij) omcirkeld met een rood lijntje.
Klopt mijn bevinding? Wat zeg jij trouwens van de groene en blauwe cirkel? Foto is niet zo goed alleen ben benieuwd wat jij hiervan zegt. Over de groene heb ik al een hoopvolle opmerking in mijn vorige bericht geplaatst en de blauwe heeft ook zo mijn hoopvolle gedachte.
Als je betere foto's nodig hebt maak ik die vanmiddag even!
'Just Pick It!'