Dagje CBN

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Colin
Contacteer:
Dagje CBN

Bericht door Colin » 06 nov 2010, 15:18

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beste mensen,

Vorige week tijdens missie Cadzand ben ik ook nog een middagje in CBN aan de slag geweest. Hierbij wil ik daar even de resultaten van tonen. Hier en daar is het prep werk nog niet helemaal af.

3 fototjes had ik al laten zien, maar gezien deze van dezelfde dag zijn doe ik ze er maar bij.

1e 3 Foto's: Visresten (Positief + negatief)
Heb er een deel van kunnen prepareren, maar durf er nu niet meer aan te zitten. Echt fantastisch is het niet echter wel mijn meest complete vis van CBN.

4/5: Turrilites. Helaas wat verweerd in het gesteente. Lag gewoon deels ontbloot op het strand. Redelijk wat kunnen prepareren, nu nog even de final tough en dan mag hij op de plank.

6: Ammonietje die ik al toonde.
7: Geinige Ammo die ik op het laatst nog vond.
8/9: Mooie Ammo volledig bedekt met parelmoer. Helaas oxideert dat spul meteen dus moet je wel lakken.

Hoop dat jullie het leuk vinden.

'Just Pick It!'

Gambit
Antw: Dagje CBN

Bericht door Gambit » 06 nov 2010, 16:30

Leuke vondsten.
Maar die visschubben en - botjes zouden ook de restanten van een wormgang kunnen zijn: Terebella sp. Deze worm bekleedt zijn gang met visresten. De gangen kunnen een lengte bereiken van 40 cm of meer en worden dan weleens aangezien voor een fossiele paling. Maar er is geen kop of staart waar te nemen. Komt veel in het Krijt van Limburg voor.
groet

[Bewerkt door Gambit op 06-11-2010 om 16:32 NL]

Supergraver

Bericht door Supergraver » 06 nov 2010, 19:06

DE ONTPLOFTE VIS!!!!! :D LOL

Mooie vondsten Colin!

Gr

Martijn

Spongebob
Has thanked: 416 times
Been thanked: 636 times

Bericht door Spongebob » 06 nov 2010, 21:26

Zeker leuk!
Ik denk dat Gambit gelijk heeft (sorry Martijn:D ); vaak zijn het met visschubben beklede graafgangen. Ik meende dat die gangen ook van kreeftachtigen geweest kunnen zijn.

PS: Kom je die "rotzooi" van Miste eens ophalen?

Time fades away (Neil Young)

Colin
Contacteer:

Bericht door Colin » 07 nov 2010, 12:33

Haha de ontplofte vis staat wel erg grappig op het kaartje denk ik rofl :D

Maar leuk dat het om een graafgang gaat! Heb ik nog niet in mijn verzameling dus hij komt op de plank.

@Spongebob: Ik bel je vanmiddag wel even op! Hoewel het me een beetje pijn doet dat je het rotzooi noemt :(.. Je veranderd al aardig in een schuurspons ;):P

'Just Pick It!'

Gesloten