eurosaurosphargis
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
eurosaurosphargis
beste allemaal,
is er iemand die mij wat informatie kan verschaffen over de soort eurosaurosphargis?
ik heb namelijk te horen gekregen dat ik een stuk huidplaat heb gevonden van dit beest, maar toen ik vroeg of daar wat info over was verwezen ze mij door naar internet, waar helaas niets over deze soort staat. (alleen over combinaties tussen saurosphargis fossielen en euro prijzen)
alvast bedankt,
gr
sander
is er iemand die mij wat informatie kan verschaffen over de soort eurosaurosphargis?
ik heb namelijk te horen gekregen dat ik een stuk huidplaat heb gevonden van dit beest, maar toen ik vroeg of daar wat info over was verwezen ze mij door naar internet, waar helaas niets over deze soort staat. (alleen over combinaties tussen saurosphargis fossielen en euro prijzen)
alvast bedankt,
gr
sander
- 0dinofthenorth
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Antw: eurosaurosphargis
hoi!
Heb je die zaterdag in Winterswijk gevonden? kun je eens een foto plaatsen?
Heb je die zaterdag in Winterswijk gevonden? kun je eens een foto plaatsen?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- masteroffossiles
nee ik heb het in september gevonden, het staat hier:
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 608#105258
op foto 5 en 6, tis niet echt duidelijk, het is ook erg klein en daarom had ik het meegenomen, omdat het te klein was om via hier te determineren. btw die humerus is gedetermineerd als nothosaurus, maar alleen vanwegen grootte en een abrupte afbuiging.
rare is dat alle nothosaurus humeri tot nu toe er niet op lijken, lijkt eerder op dactylosaurus of cymatosaurus (of toch anarosaurus???)
http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 608#105258
op foto 5 en 6, tis niet echt duidelijk, het is ook erg klein en daarom had ik het meegenomen, omdat het te klein was om via hier te determineren. btw die humerus is gedetermineerd als nothosaurus, maar alleen vanwegen grootte en een abrupte afbuiging.
rare is dat alle nothosaurus humeri tot nu toe er niet op lijken, lijkt eerder op dactylosaurus of cymatosaurus (of toch anarosaurus???)
Hoi Sander. Ik heb via Paul Albers een boekje gekregen met info over Eusaurosphargis. Het is uitgegeven via een Italiaanse universiteit. Titel Memorie -Volume XXXI- Fasciolo III :Stefania Nosotti & Olivier Rieppel
Eusaurosphargis Dalsassoi N.GEN.N.SP.<
A new , unusaual diapsid reptile from the middle Triassic of Besano (Lombardy,N Italy)
Hier staan redelijk wat foto,s en tekeningen van vondsten in.
[Bewerkt door Erik-B op 08-11-2010 om 11:21 NL]
Eusaurosphargis Dalsassoi N.GEN.N.SP.<
A new , unusaual diapsid reptile from the middle Triassic of Besano (Lombardy,N Italy)
Hier staan redelijk wat foto,s en tekeningen van vondsten in.
[Bewerkt door Erik-B op 08-11-2010 om 11:21 NL]
Je zou ook even bij Fieldiana kunnen kjken. Publicatie,s uitgegeven door een Amerikaanse unviersiteit. Olivier Rieppel heeft hier veel publicatie,s over reptielen uit de Europese Trias gepubliceerd. Echt aanraders die boekjes.
Hier> http://www.amazon.com/s?ie=UTF8&rh=n%3A ... pel&page=1# kun je veel boekjes bestellen. Die over Nothosaurus gaat ook over Winterswijk. Veel plezier!
[Bewerkt door Erik-B op 08-11-2010 om 11:38 NL]
Hier> http://www.amazon.com/s?ie=UTF8&rh=n%3A ... pel&page=1# kun je veel boekjes bestellen. Die over Nothosaurus gaat ook over Winterswijk. Veel plezier!
[Bewerkt door Erik-B op 08-11-2010 om 11:38 NL]
hallo,
als ik het goed begrepen heb was Paul Albers net bezig met het maken van een reconstructie van de Eurosaurospharghis van Winterswijk,
grootste probleem met deze reconstructie is dat (althans tot 2009) nog geen schedel van dit dier te winterswijk gevonden was
Ik weet niet of het ondertussen al wel gebeurd is.
mvg stijn
als ik het goed begrepen heb was Paul Albers net bezig met het maken van een reconstructie van de Eurosaurospharghis van Winterswijk,
grootste probleem met deze reconstructie is dat (althans tot 2009) nog geen schedel van dit dier te winterswijk gevonden was
Ik weet niet of het ondertussen al wel gebeurd is.
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Klopt. Ook mijn stukken zijn daarin meegenomen. Helaas is er tot nu toe nog geen schedel gevonden.
- masteroffossiles
hey Erik,
Bedankt voor de linkjes, maar die boekjens zijn mij te prijzig (ben student dus dan gaat geld ergens anders in zitten hahaha).
Is het niet mogelijk om een foto te maken van een zo'n afbeelding zodat ik in ieder geval weet waar die man het over had.
btw is er iemand hier die een cymatosaurus humerus in zijn bezit heeft? kan i khet vergelijken met mn probleem gevalletje.
gr
sander
Bedankt voor de linkjes, maar die boekjens zijn mij te prijzig (ben student dus dan gaat geld ergens anders in zitten hahaha).
Is het niet mogelijk om een foto te maken van een zo'n afbeelding zodat ik in ieder geval weet waar die man het over had.
btw is er iemand hier die een cymatosaurus humerus in zijn bezit heeft? kan i khet vergelijken met mn probleem gevalletje.
gr
sander
- masteroffossiles
het is misschien maar een raar idee, maar die wervels van saurosphargis lijken wel heel sterk op die van icarosaurus, is dit beest familie ervan of is dit weer zo'n rare theorie van mij?:P