eerste kies

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
lars123
eerste kies

Bericht door lars123 » 08 nov 2010, 20:02

Afbeelding

Hallo ik ben Lars en ben 9 jaar.
Dit is mijn eerste zelf gevonden kies.
Gevonden in Borsele.

wie zoekt die vindt wie niet ziet die is blind

Ferry
Antw: eerste kies

Bericht door Ferry » 08 nov 2010, 20:19

Leuke vondst Lars!

Ga zo door, en je hebt straks een mooie collectie bij elkaar.

Wellicht dat iemand ook meteen ziet om welk soort dier het gaat, wellicht hert?

Als je het echt wilt weten kun je hem eens op de determinatie pagina plaatsen met wat foto's erbij van verschillende kanten genomen.
Er zijn vast een aantal mensen op dit forum die van de verschillende kiezen meer verstand hebben dan mij, ik ben meer thuis in de fossiele haaientanden.

Groet Ferry

Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.

0dinofthenorth

Bericht door 0dinofthenorth » 08 nov 2010, 20:31

Hi Lars,
Welcome to the forum!:D Your fossil looks to me like it is from a deer, bison or wild ox.

Hallo Lars,
Welkom op het forum! Uw fossiele kijkt aan me like it's uit herten, bizons of wilde ox.

gr
T.Fogerty

[Editted by 0dinofthenorth on 08-11-2010 at 20:31 GMT +1]

Bram

Bericht door Bram » 08 nov 2010, 21:41

Hallo Lars,

Dat is inderdaad een mooie kies. Zo op het eerste gezicht lijkt het mij een kies van een rund, maar om een goede determinatie te krijgen, dan moet je foto's maken van het kauwvlak, de bovenkant, zoals hier bijvoorbeeld: http://www.natuurinformatie.nl/nnm.doss ... 04848.html. Ook moet je deze kies ontzilten en behandelen met een lijmoplossing, bijvoorbeeld zoals hier: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 910#100296, anders valt hij over een lange tijd uit elkaar en dat is zonde. Daar kunnen je ouders je vast bij helpen.

Nog veel plezier op het forum, je zult hier vast veel leren!

Groeten,
Bram

Gesloten