Botmateriaal W.Wijk sept. 2010
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
Antw: Botmateriaal W.Wijk sept. 2010
kunnen we elkaar de hand schudden, ik kom uit den hoorn, dat ligt bij delft, ook 2 uur rijden, maar er zou dan toch een overnachting bij kunnen ofzo? dat deden ze in die frankische alpen ook.
Antw: Antw: Antw: Botmateriaal W.Wijk sept. 2010
Vlak bij Osnabrück begint de midden/boven Muschelkalk grens. Dat is ongeveer 3 uur rijden danahuijsmans schreef:nouuuuuu voor iemand als ik (uit roosendaal) is het al ruim 2 uur rijden. Ik weet niet waar het Duitse Trias ergens is maar ik geloof nog wel paar uur extra.masteroffossiles schreef:
jammer dat je niet kan komen, had graag eens het gezicht achter de naam gezien.
over extra zoekdagen; het is toch ook mogelijk om naar duitse trias vindplaatsen te gaan, of willen jullie perse naar winterswijk?:P
Als mensen wat vindplaatsen net over de grens weten, dan graag via mail ofzo...
Ik als haaientanden liefhebber zoek nog een plekje voor wat trias tanden..

-
Antw: Antw: Antw: Botmateriaal W.Wijk sept. 2010
Ik hoef maar een half uurtje , maar daarom ben ik ook maar een domme tukkerahuijsmans schreef:nouuuuuu voor iemand als ik (uit roosendaal) is het al ruim 2 uur rijden. Ik weet niet waar het Duitse Trias ergens is maar ik geloof nog wel paar uur extra.masteroffossiles schreef:
jammer dat je niet kan komen, had graag eens het gezicht achter de naam gezien.
over extra zoekdagen; het is toch ook mogelijk om naar duitse trias vindplaatsen te gaan, of willen jullie perse naar winterswijk?:P
Als mensen wat vindplaatsen net over de grens weten, dan graag via mail ofzo...
Ik als haaientanden liefhebber zoek nog een plekje voor wat trias tanden..
Voor de onderste Muschelkalk moet je gewoon in Winterswijk zijn
De groeve in Winterswijk is eigenlijk best bijzonder zonder dat de meesten het doorhebben
Boven muschelkalk is redelijk ontsloten op meerdere plaatsen
Maar voor sommige paleontologen is Winterswijk nog heeeeeeeeel intressant, daar is nog best onontdekt spul te vinden
bonecolector
- DragonSearcher
Antw: Botmateriaal W.Wijk sept. 2010 vervolg kaakje
Zoals gezegd, het vervolg van het kaakje.
Ik heb een aantal mensen gesproken gister in de groeve, weet niet wie allemaal hehe, maar in ieder geval een aantal mensen van NGV Winterswijk.
Het blijkt dat ik (en Sander) half gelijk hadden (of half fout, hoe je het wilt zien
). Het is kaak is WEL Nothosaurus, MAAR het kaakje komt uit laag 6, dit is de afgerolde laag. Ook wel bekend bij sommigen als de groene laag. Het geval is dat het kaakje zo is komen te liggen, dat de tanden niet afgerold/afgesleten zijn, maar de kaak zelf wel. Het lijkt er op dat onder andere he bovenste gedeelte van de kaak, waar de tanden in steken, geheel weggevreten is. Daarom lijkt alsof de tanden uit een rare basis komen, omdat je nu als het ware IN de kaak kijkt (en het ziet er dus afwijkend uit van de Nothosauruskaken die je normaal ziet). Wat wel weer leuk is, is dat je in mijn kaakje goed kan zien hoe het tandvervangprocess bij Nothosaurussen werkt. Het kleine tandje rechts van de grote tand, is dus inderdaad een tandje, dat de grote zal vervangen indien die verloren gaat.
Al met al een leuke vondst, gezien de laag waar die uit komt. En er zijn ook fotos van het kaakje gemaakt
Gr Jerry
Ik heb een aantal mensen gesproken gister in de groeve, weet niet wie allemaal hehe, maar in ieder geval een aantal mensen van NGV Winterswijk.
Het blijkt dat ik (en Sander) half gelijk hadden (of half fout, hoe je het wilt zien

Al met al een leuke vondst, gezien de laag waar die uit komt. En er zijn ook fotos van het kaakje gemaakt

Gr Jerry
... Eternity awaits ...
-
-
oh ja , jij hebt Herman zaterdeag gesproken , het was toch een Nothosauruskaakje hé?
bonecolector
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
nou, ik had iets beloofd afgelopen zaterdag maar t was er niet van gekomen om het mee te nemen.
Na lang proberen heb ik eindelijk wat goede foto's.
Dus voor de experts (en de rest), er zijn nog 2 delen over. Het kleine steentje hoort onder of boven het grotere geheel.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- DragonSearcher
Antw: Antw: Botmateriaal W.Wijk sept. 2010
Klopt, Herman en nog aantal anderencyamodusje schreef:
oh ja , jij hebt Herman zaterdeag gesproken , het was toch een Nothosauruskaakje hé?

... Eternity awaits ...
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Botmateriaal W.Wijk sept. 2010
dank u dank u!Erik-B schreef:
Mooi stuk Alexander
Zeker als je indenkt dat ik nog noooit of te nimmer had geprept en je helemaal niets van dit alles zag. Ik ben twee maanden elke avond bezig geweest met dit kreng

Maare, jij hebt ook geen idee waar ik de 3de steen moet plaatsen? Lijken de wervels op het bijsteentje je staart of nek wervels?
Wil er graag 1 steen van maken maar weet niet waar het 3de steentje moet...

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D