Dagje aan zee
Dagje aan zee
Hallo iedereen,
Ik ga morgen (donderdag) met m\'n zus Marleen een dagje naar zee. De bedoeling is voor de middag wat rond te lopen op het strand van de zwarte polder en in de loop van de namiddag te verhuizen naar Cadzand strand voor de fossieltjes. Als er nog iemand geinteresseerd is in een dagje zee, wie weet zien we elkaar dan wel morgen.
Groetjes...
Ilse
[Bewerkt door ilse op 17-08-2005 om 23:00 NL]
Ik ga morgen (donderdag) met m\'n zus Marleen een dagje naar zee. De bedoeling is voor de middag wat rond te lopen op het strand van de zwarte polder en in de loop van de namiddag te verhuizen naar Cadzand strand voor de fossieltjes. Als er nog iemand geinteresseerd is in een dagje zee, wie weet zien we elkaar dan wel morgen.
Groetjes...
Ilse
[Bewerkt door ilse op 17-08-2005 om 23:00 NL]
FOSSILS ARE FOR EVER!
- De DinoDolsjes
- Been thanked: 2 times
Antw: Dagje aan zee
Hallo Ilse (en anderen),
Hoe staat het er voor in Zwarte Polder en Cadzand?
We hebben voor a.s. zondag nl. een uitje naar \'t Zwin gepland.
En aangezien Cadzand dichtbij ligt is de verleiding natuurlijk wel erg groot......
.
Of is het misschien goed om op de terugweg in het Antwerpse havengebied een tussenstop te houden.
Houd me aanbevolen voor alle info!
Groet,
Paul
Hoe staat het er voor in Zwarte Polder en Cadzand?
We hebben voor a.s. zondag nl. een uitje naar \'t Zwin gepland.
En aangezien Cadzand dichtbij ligt is de verleiding natuurlijk wel erg groot......

Of is het misschien goed om op de terugweg in het Antwerpse havengebied een tussenstop te houden.
Houd me aanbevolen voor alle info!
Groet,
Paul
If it doesn't kill you, it makes you
stronger.........and wiser
Hoi Paul,
Gisteren in de Zwarte Polder wel wat tandjes en dergelijke gevonden met de zeef.
Het zijn wel allemaal kleine tandjes en de meeste zijn afgesleten.
In Nieuwvliet bad niets gevonden en tot in Cadzand zijn we niet geraakt.
We hebben alleen de bovenste lagen aan\'t zeven geweest, misschien als je dieper gaat dat je dan wat grotere tanden treft.
Groetjes...
Ilse
Gisteren in de Zwarte Polder wel wat tandjes en dergelijke gevonden met de zeef.
Het zijn wel allemaal kleine tandjes en de meeste zijn afgesleten.
In Nieuwvliet bad niets gevonden en tot in Cadzand zijn we niet geraakt.
We hebben alleen de bovenste lagen aan\'t zeven geweest, misschien als je dieper gaat dat je dan wat grotere tanden treft.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
Hallo Ilse.
Ik ben vorige week nog naar zwarte polder geweest. Wij hebben op ongeveer 25 cm diepte gezocht. Dat was vlak bij de toren waar een paar kuilen zijn. We hebben daar toch verschillende tanden van 3 cm en een van bijna 5 cm uitgehaald. Jammer dat het bij jou dan iets minder was...
Gr. Ivo
Ik ben vorige week nog naar zwarte polder geweest. Wij hebben op ongeveer 25 cm diepte gezocht. Dat was vlak bij de toren waar een paar kuilen zijn. We hebben daar toch verschillende tanden van 3 cm en een van bijna 5 cm uitgehaald. Jammer dat het bij jou dan iets minder was...
Gr. Ivo
zoeken is leven, leven is zoeken
- De DinoDolsjes
Antw: Antw: Dagje aan zee
Hallo Ivo,mammalboy schreef:
.....Wij hebben op ongeveer 25 cm diepte gezocht. Dat was vlak bij de toren waar een paar kuilen zijn. ...
Gr. Ivo
Ik neem aan, dat jullie op de vloedlijn gegraven hebben?
Groet,
Paul
[Bewerkt door De DinoDolsjes op 19-08-2005 om 10:04 NL]
Nee, Juist helemaal in het zachte zand, bijna tegen de duinen aan...
Gr .Ivo
Gr .Ivo
zoeken is leven, leven is zoeken
- De DinoDolsjes
Antw: Antw: Dagje aan zee
Da\'s nieuw voor mij.mammalboy schreef:
Nee, Juist helemaal in het zachte zand, bijna tegen de duinen aan...
Gr .Ivo
Volgens mij zoekt iedereen óf langs de eb-lijn (turen, uiteraard alleen maar bij eb) óf lang de vloedlijn (turen en/of graven).
Kan me echter voorstellen dat (voorjaars)stormen materiaal bij de voet van de duinen deponeren, of is dit restmateriaal van het opspuiten van de duinen in het verleden.
Als (bijna) niemand daar zoekt, dan kan ik me voorstellen dat daar nog e.e.a. te vinden is. Hoe was de kwaliteit, foto\'s?
Mvg,
Paul
- Hieronymus
- Contacteer:
ik ben gisteren naar de zwarte polder geweest en het was maar magertjes, ik heb wel alleen maar gezocht door te kijken, niet door te zeven, ik heb wel een wervelgevonden van een kraakbeenvis, misschien een haai...
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
- Hieronymus
- Contacteer:
bij het terugkomen ben ik nog gestopt in knokke en daar heb ik in amper een kwartiertje tijd toch 8 tanden gevonden door gewoon te kijken, tegenover een stuk of 10 in 2 uur tijd in de zwarte polder...van beide plekke waren de tanden ook in redelijk slechte staat...
Rhaetian Lorraine Region
hele domme vraag misschien maar waar ligt de zwarte polder? zeeland ofzo ook?
ik ga binnenkort voor het eerst een dagje naar cadzand. zoals ik het hier begrijp is het dus op het strand ook zeven geblazen? en dan het liefst vlabij de waterlijn...of zijn er voor cadzand weer andere gouden adviezen en tips?
iemand? tips...adviezen...anything.
groetjes
ik ga binnenkort voor het eerst een dagje naar cadzand. zoals ik het hier begrijp is het dus op het strand ook zeven geblazen? en dan het liefst vlabij de waterlijn...of zijn er voor cadzand weer andere gouden adviezen en tips?
iemand? tips...adviezen...anything.
groetjes