archeologie
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
archeologie
hallo,
deze vraag spookt al een tijdje door mijn hoofd.
aangezien de studie paleontologie niet meer word gegeven in nederland, vraag ik mij af hoeveel mensen er van dit forum nu de studie archeologie doen?
ik ben dit zelf ook gaan doen om deze reden (en nog een andere) dus vroeg ik mij af of er meerdere mensen waren die hetzelfde hebben gedaan.
deze vraag spookt al een tijdje door mijn hoofd.
aangezien de studie paleontologie niet meer word gegeven in nederland, vraag ik mij af hoeveel mensen er van dit forum nu de studie archeologie doen?
ik ben dit zelf ook gaan doen om deze reden (en nog een andere) dus vroeg ik mij af of er meerdere mensen waren die hetzelfde hebben gedaan.
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Antw: archeologie
Misschien kan je dit iets genuanceerder formuleren: er zijn geen echte studies in macro-paleontologie in Nederland. Micro-paleontologie daarentegen (denk hierbij aan foraminiferen en diatomeeën en dergelijke) kan nog wel degelijk in Nederland gestudeerd worden (als je één van de biogeologie tracks volgt, zoals ik heb gedaan).masteroffossiles schreef:
aangezien de studie paleontologie niet meer word gegeven in nederland.... v
Groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
Hoi Sander,
Ik heb zelf gekozen voor archeologie, hoewel ik heel lang paleontologie wilde gaan doen. Door een heleboel plussen en minnen weg te strepen ben ik uiteindelijk toch op archeologie uitgekomen en heb er tot nu toe geen spijt van! Fossielen verzamelen is een prachtige hobby, waarbij je als amateur heel ver kunt komen, naar mijn gevoel veel verder dan als amateur archeoloog. Daarom wilde ik liever mijn 'beroep' maken van archeoloog en paleontologie als hobby erbij blijven doen. Hopelijk is mijn redenering wat te volgen:)
Mvg. Ivo
Ik heb zelf gekozen voor archeologie, hoewel ik heel lang paleontologie wilde gaan doen. Door een heleboel plussen en minnen weg te strepen ben ik uiteindelijk toch op archeologie uitgekomen en heb er tot nu toe geen spijt van! Fossielen verzamelen is een prachtige hobby, waarbij je als amateur heel ver kunt komen, naar mijn gevoel veel verder dan als amateur archeoloog. Daarom wilde ik liever mijn 'beroep' maken van archeoloog en paleontologie als hobby erbij blijven doen. Hopelijk is mijn redenering wat te volgen:)
Mvg. Ivo
zoeken is leven, leven is zoeken
inderdaad een beetje een absurde stelling,
paleontologie als richting op zich bestaat eigenlijk niet in Belgie noch in Nederland. Je moet inderdaad Geologie of Biologie volgen op bachelor niveau en dan doorgroeien naar biogeologie. Daar hangt het een beetje van de universiteit af welke richtingen binnen het paleontologisch onderzoek je kan volgen. Meestal is dit micropaleontologie, gebonden aan klimaatstudies, maar evenzeer zijn vertebraten studies mogelijk.
mvg stijn
paleontologie als richting op zich bestaat eigenlijk niet in Belgie noch in Nederland. Je moet inderdaad Geologie of Biologie volgen op bachelor niveau en dan doorgroeien naar biogeologie. Daar hangt het een beetje van de universiteit af welke richtingen binnen het paleontologisch onderzoek je kan volgen. Meestal is dit micropaleontologie, gebonden aan klimaatstudies, maar evenzeer zijn vertebraten studies mogelijk.
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- 0dinofthenorth
I don't study any of them, but I do like archaeology. Especially finding WW1 artefacts in the Somme!