geschrokken.

Voor alle berichten die niet in de andere forumdelen thuishoren. Deze berichten worden na verloop van tijd gewist.
Plaats reactie
Supergraver
geschrokken.

Bericht door Supergraver » 10 nov 2010, 13:20

Ik ben al lang niet meer op een fossielenbeurs geweest en koop bijna nooit fossielen. Ik wil ook niet liggen zeiken en misschien is de euro ook wel minder waard dan toen ik nog in Nederland woonde.
Maar ik schrik nogal van de prijzen die gevraagd worden voor fossielen/tanden. Toevallig een voorbeeld in een ander forum onderdeel en ik misgun een ander zeker zijn 'handeltje' niet, maar ik vind dat geen (kind) vriendelijke prijzen meer.
Ik ruil dit soort tanden regelmatig en geef op het postpakktje aan dat het om een waarde van 10 euro gaat. Ik zou nog geen 60 euro uitgeven wanneer zo'n kleine meg uit Belgie zou komen.
Op deze manier is het geen hobby meer. Mensen ga alsjeblieft zelf zoeken of ruilen.

Best wel raar een paar km verderop krijg je, bij wijze van spreken, een tand bij een biertje of een kopje koffie en hier wordt er voor een Lee Creek Galeocerdo 20 of 30 euro gevraagd.

Ik zal wel weer een hele hoop gezeik over me afroepen, maar ik kan hier echt m'n mond niet over dichthouden, sorry...

mvg

Martijn

franky
Been thanked: 12 times
Re: geschrokken.

Bericht door franky » 10 nov 2010, 22:35

Martijn,

de tanden waar het hier over gaat zijn stuk voor stuk toppertjes.
de prijzen die ervoor gevraagt worden zijn niks te hoog (zie ze ergens anders, behalve dan bij die ene die alles voor niets weggeeft, maar eens goedkoper te krijgen).

waar ik mij hier aan stoor is als er op een tand waarvoor 700 euro in gedachte was (wat echt goedkoop is voor een tand van die afmeting en kwaliteit)mensen 20 euro durven te bieden. vergelijkbaar dat iemand een ferrari wil kopen voor 100 euro.
als hij dan komt met goedkopere dingen (overigens ook van absolute topkwaliteit, want deze jongen heeft geen rommel), wordt er gevraagt of de prijzen misschien in centen zijn.
op zo,n momenten schaam ik me om nederlander te zijn.
wat een ongeloofelijke centenneukers zijn wij.

als je geen beschaafd bod kan doen reageer dan gewoon niet.

Nu zal ik wel weer de gebeten hond zijn, maar ja dat ben ik wel voort gewent hier.

[Bewerkt door franky op 10-11-2010 om 22:37 NL]

groeten van de brabantse bende

Supergraver
Re: Re: geschrokken.

Bericht door Supergraver » 11 nov 2010, 09:14

Martijn,

de tanden waar het hier over gaat zijn stuk voor stuk toppertjes.
de prijzen die ervoor gevraagt worden zijn niks te hoog (zie ze ergens anders, behalve dan bij die ene die alles voor niets weggeeft, maar eens goedkoper te krijgen).

Antw.
Okay, mochten deze tanden zo geweldig zijn (en deze prijzen waard zijn), dan zou ik ze toch duidelijker tonen/fotograveren.
Je moet je 'koopwaar' ook op de juiste manier weten aan te bieden.

waar ik mij hier aan stoor is als er op een tand waarvoor 700 euro in gedachte was (wat echt goedkoop is voor een tand van die afmeting en kwaliteit)mensen 20 euro durven te bieden. vergelijkbaar dat iemand een ferrari wil kopen voor 100 euro.

Antw.
Helemaal mee eens, heb ik ook onder een ander topic kenbaar gemaakt.

op zo,n momenten schaam ik me om nederlander te zijn.
wat een ongeloofelijke centenneukers zijn wij.

Antw.
Jouw visie misschien, de mijne is dat er doorgaans veel te veel geld word gevraagd voor fossielen.

Antw.
Helemaal mee eens.

Nu zal ik wel weer de gebeten hond zijn, maar ja dat ben ik wel voort gewent hier.

Antw.
Valt wel mee Franky ;)

@Jaap
Probeer de tanden eens van wat dichterbij te fotograveren, met maatbalk en het helt ook als de juiste vindplaats gegeven bekend zijn.

mvg

Martijn

[Bewerkt door Supergraver op 11-11-2010 om 09:15 NL]

mineraal0

Bericht door mineraal0 » 11 nov 2010, 14:54

Off -topic: Wat jullie niet snappen is dat een slimme bieder niet direct zijn hoogste bod geeft, maar langzaam opbiedt tot aan zijn maximumbod.
Denk je echt dat ik verwacht dat Jaap die tand aan 35 euro ging verkopen?!
Bovendien was toch de bedoeling om een soort opbod te doen (dit idee is nu weggewerkt).

Ik heb Jaap trouwens gemaild voor een aantal specifieke tanden, die ik zoek, aan zijn prijzen.

Een half jaar gelden werd er een soortgelijke collectie verkocht via het fossilforum. Er waren toppertjes bij waar sommigen niet eens op boden.
Zo kon je prachtige dingen winnen aan lage prijzen.
Daarom altijd laag beginnen, als er niemand anders biedt zou je misschien wel eens geluk kunnen hebbent, toch?

Dus toch even nadenken voor je je conclusies maakt. We handelen dan wel met topmateriaal, dus de uiteindelijke prijs wordt zowiezo hoger.
Maar goed dit systeem is afgeworpen.

On-topic: Ik vind trouwens sommige tanden iets te duur, maar dat is mijn mening.
Het materiaal is de absolute top van de wereld, maar de prijzen zijn toch redelijk hoog. Met name omdat veel materiaal geruild is en niet zelfgevonden. Je kan dan wel de prijzen van Ebay gebruiken, maar dan kan je evengoed op Ebay verkopen. Dit materiaal vind je niet aan lagere prijzen, maar het is wel aanwezig op Ebay. Voor het forum zou ik misschien toch wat lagere prijzen gebruiken, om het succes te verhogen. Bovendien komen de tanden dan ook in goede handen terecht. Deze prijzen maken het een commerciele verkoop..

Gunther

[Bewerkt door mineraal0 op 11-11-2010 om 14:56 NL]

Carcharoides
Has thanked: 3 times
Contacteer:

Bericht door Carcharoides » 11 nov 2010, 20:37

franky schreef:
.....

.....
[Bewerkt door franky op 10-11-2010 om 22:37 NL]
Ik wilde eigenlijk hier niet meer op reageren, maar ik word hier toch direct aangesproken. Daarom toch nog maar een reactie.

Volgens mij was het doel te bieden en net sluit me verder bij Gunther aan. Het leek me ook al een slecht idee om te laten bieden hier op het forum.

Dan moet je niet iets van een opbod idee lanceren en gewoon zeggen. Deze tand voor minimaal x euro.

Mijn bod had niet de bedoeling om iemand te beledigen ofzo, maar eens aankijken tot hoe ver ik het kon bijhouden.

Te duur of niet. Daar valt over te discussieren. Op deze site staan wat commerciele voorbeeld prijzen: http://www.buriedtreasurefossils.com/

Dat het topkwaliteit is, daar valt absoluut niet over te discussieren!

Gerard

franky
Been thanked: 12 times

Bericht door franky » 11 nov 2010, 21:15

het idee om per opbod te verkopen staat mij ook niet aan. maar ik had zeker verwacht dat wanneer mensen een bod zouden doen, dat dat bod dan ook weloverwogen en redelijk zou zijn. Goed, dat heb ik dan zeer onderschat.

wellicht zal het beter zijn als jaap zelf met een minimum prijs komt en de rest via de mail afhandeld. dan komen alleen de meer serieuzere kopers met een bod.

Verder ben ik het er ook mee eens dat het beter is om zelf te zoeken of te ruilen.
maar er zijn nu eenmaal ook mensen die weinig mogelijkheden hebben om zelf te zoeken en ook geen materiaal hebben om te ruilen. Als deze mensen dan wel de financiele middelen hebben om te kopen is daar toch niets mis mee.

Verder is jaap absoluut niet commercieel bezig. de prijzen liggen een stuk lager dan waar hij de tanden zelf ooit voor heeft aangeschaft. dan kan je zeggen dat hij ook een hoop geruild heeft, maar als je moet tellen wat hij allemaal heeft moeten doen om aan dat ruilmateriaal te komen, dan kom je op onbetaalbare prijzen uit.

Jaap heeft in het verleden ook heel veel geruild, maar op dit moment ziet hij liever euro,s in plaats van nog meer tanden.

meteen als je over geld begint hangt hier een negatief sfeertje, waarom toch. het is zijn keuze om de boel te verkopen, het is jullie keuze om te kopen of niet. als het buiten je budget is, nou jammer dan, maar lig dan ook niet te zeiken.

groeten van de brabantse bende

jordyvanderbeek
Contacteer:

Bericht door jordyvanderbeek » 23 nov 2010, 15:22

ik vind het ook een beetje duur: Want op de beurs in Zwijndrecht zag ik (zoals dit: http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... 66&bih=542 )
liggen voor een kleine €50,-, (of is dat nep?). dat is voor mij met mijn folderwijk (10,- per week) nog wel te doen. ik kan geen bedragen ophoesten van € 800,- (voor dit bedrag moet ik als kind 2 jaar voor werken). (k wil wel even kwijt dat die tanden wel heel erg mooi waren/zijn)

Groetjes Jordy

[Bewerkt door jordyvanderbeek op 23-11-2010 om 15:24 NL]

Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy

erik m
Been thanked: 1 time

Bericht door erik m » 24 nov 2010, 23:51

Afbeelding

Afbeelding

Deze hemi komt ook van Jaap af.
Het is een tand van Bone Valley en maar liefst 2 inch lang.
Deze zal je niet snel vinden op Ebay en als er al een op staat word deze zeker voor meer verkocht dan wat ik er voor heb neergelegd.
Het is gewoon een van mijn topstukken nu en daar heb ik veel voor moeten laten.
Maar dan heb je ook wat.
En nog iets voor de kosten van deze tand kom je nog niet eens over de helft van de reis die je zou moeten maken om naar Bone Valley te komen.
En mocht dat dan toch lukken zul je merken dat de vind plaats streng verboden is.

Waar ik wel eens van schrik is dat als je eens wat op marktplaats zet wat het ook is een zeer goede tand of een wat mindere dat men begint met 0,50 cent en als er dan een normale prijs word geboden en je mailt naar de bieder dit is goed dat je dan niets meer hoort.
Begrijp me niet verkeerd er zijn ook echt wel mensen die wel een tand kopen voor wat ze bieden.
Maar het zou toch wel wat netter staan dat als je van de koop afziet even een mailtje te sturen dat het niet doorgaat.

Groetjes Erik

E.J.

Supergraver

Bericht door Supergraver » 25 nov 2010, 07:34

erik m schreef:
En nog iets voor de kosten van deze tand kom je nog niet eens over de helft van de reis die je zou moeten maken om naar Bone Valley te komen.
En mocht dat dan toch lukken zul je merken dat de vind plaats streng verboden is.
Erik, niemand kan in mekaars portemonnee kijken. En het is dus maar wat de gek er voor geeft.
Soms wordt er mij wel eens gevraagd of ik een fossiel wil verkopen, maar ik kan gewoon geen prijskaartje aan een fossiel hangen. Bij verkoop is het gewoon het beste dat de koper een bod doet en als de verkoper het daarmee eens is is de deal rond lijkt mij. En ja dan krijg je ook mensen die de waarde lager inschatten (all in the game).
Ik wil mezelf nu niet op de borst kloppen, maar ik heb door de jaren een leuke verzameling bij elkaar vergaart en heb misschien maximaal 500 Euro totaal aan gekochte fossielen uitgegeven. Ik heb slechts de mogelijkheid om 2 a 3 keer per jaar een weekje te zoeken en de rest is ruilwerk.
Fossiel die ik gevonden heb ruilen voor fossielen die de tegenpartij gevonden heeft. Vaak gaat het dan om een aantal geselecteerde fossielen plus een deel fossielen die de partijen dan weer door kunnen ruilen. De toppertjes blijven speciaal omdat de ruilgroep klein is en je dus precies weet wie het fossiel gevonden heeft en wanneer, deze info bewaar je met het desbetreffende fossiel en bouwt zo een leuke verzameling op met bijbehorende vind-historie.
En dan (nogmaals) vind ik het moelijk om aan fossielen, die door ruil verkregen zijn, een prijskaartje te hangen. En ik denk ook niet (relatief gezien) dat Jaap veel zelf gekocht heeft ;).
Let op! Ik verwijt niemand iets, geef slechts mijn eigen visie op deze zaak. Een ieder kan voor zich zelf uitmaken wat hij of zij met z'n hobby doet.

Gr

Martijn

erik m
Been thanked: 1 time

Bericht door erik m » 25 nov 2010, 13:39

Kijk Martijn ik snap ook wel dat de een wat meer te besteden heeft dan de ander maar het gaat mij er om dat de meesten heel goed weten wat de waarde van een fossiel ongeveer zal zijn als deze er echt goed uit ziet.
En ik ben het ook helemaal met jou eens dat zelf gevonden fossielen erg moeilijk op waarde te schatten zijn.
En daar bij is ruilen ook veel leuker om te doen.

Groetjes Erik

E.J.

Plaats reactie