Opzoek naar grote aantallen fossielen

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Gesloten
Instinct
Been thanked: 1 time
Opzoek naar grote aantallen fossielen

Bericht door Instinct » 28 nov 2010, 00:47

Hey,

Ik zou graag van iemand veel fossielen kopen; wel graag allemaal verschillend. Ik heb ook evt wat te ruil, kijk daarvoor bij mijn andere advertentie's.

Ik heb nog niet zoveel dus voeg ik graag wat diversiteit toe aan mijn collectie.

Bij voorkeur midden/noord noord-holland, Als het ergens anders is geeft het niet maar dan moet het verzonden worden.

Mvg,

Vincent.

Benjamin
Contacteer:
Antw: Opzoek naar grote aantallen fossielen

Bericht door Benjamin » 28 nov 2010, 02:55

Hee Vincent,

Misschien is het leuk om eens naar fossielen te zoeken? Aan die fossielen zal je uiteindelijk veel meer waarde hechten. Probeer niet té gehaast een mooie collectie op te bouwen (aan te schaffen). Een mooie grote verzameling komt vanzelf wel. ;-)

m.a.w. Probeer de gelegenheid te vinden om zelf prachtige fossielen te vinden! Er ligt nog genoeg!

Groeten, Tim

[Bewerkt door Benjamin op 28-11-2010 om 15:41 NL]

Nur indem man sich über das Bekannte
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.

Instinct

Bericht door Instinct » 28 nov 2010, 10:20

Hey,

Ja ik zoek ook wel eens, alleen is de dichtsbijzijndste plek minimaal anderhalf uur rijden..

Ik ga binnekort nog een keer met mijn vader want vorige keer waren we naar t rooth maar het was bouwvak dus er lag helemaal niks.. :s

Bram

Bericht door Bram » 28 nov 2010, 10:35

Wat je ook kan doen als vindplaatsen erg ver weg liggen, is eens een emmertje residu/een paar emmers zand verzamelen van bijvoorbeeld Antwerpen of M. Uit residu kan je ook enorme aantallen verschillende fossielen halen, alleen zijn ze niet zo groot en zijn ze vaak pas echt indrukwekkend als je ze onder een microscoop of sterke loep bekijkt. Uit een keer een flinke hoeveelheid zand verzamelen kan je nog weken plezier beleven, gewoon thuis, zonder reistijd dus! Zoek maar eens op het forum op 'residu', dan vind je genoeg info.

Groeten,
Bram

Spongebob
Has thanked: 418 times
Been thanked: 637 times

Bericht door Spongebob » 28 nov 2010, 13:23

Hoi Vincent,

Niet kopen!
Volg de adviezen van Benjamin en Bram op. Zoek je weg in deze hobby. Als het moeizaam gaat, is dat misschien in het begin frustrerend, maar het geeft uiteindelijk meer voldoening.
Als je eens in de buurt van Emmen komt, kun je bij mij wel wat krijgen. Ik heb altijd wel iets in de "weggeefdoos".
Ben je lid van de NGV? Dan kan ik je volgend jaar in maart (landelijke contactdag) iets meenemen.

Groet, Tom

Time fades away (Neil Young)

Instinct

Bericht door Instinct » 28 nov 2010, 14:00

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben inderdaad lid van de NGV(limburg)

Gesloten