Mooiste Vondst, Ruiling, Aankoop 2010!
Antw: Antw: Mooiste Vondst, Ruiling, Aankoop 2010!
Hallo Stijn,stijnboy9 schreef:
Hoi Bram,
mag ik hier ook naast andere fossielen ook haaientanden plaatsen? Ik vind persoonlijk het nogal jammer dat de traditie van 1 topic doorbroken is voor een topic met enkel tandjes, omdat er naast prachtige tanden ook nog prachtige dingen bestaan...
Groeten,
Stijn
Het is idd wel jammer dat niet alles meer in 1 topic staat, want het overzicht is nu een beetje weg. Haaientanden mogen ook hier, maar ik denk dat het dan helemaal onoverzichtelijk wordt. Maar in principe mogen alle fossielen hier, hoe meer variatie hoe leuker!
Groeten,
Bram
- DragonSearcher
Antw: Antw: Antw: Mooiste Vondst, Ruiling, Aankoop 2010!
Ga ik aan meehelpen, heb wel het een en het ander aan aanwinsten, die niet iedereen zal postenbram schreef:Maar in principe mogen alle fossielen hier, hoe meer variatie hoe leuker!

... Eternity awaits ...
Antw: Antw: Antw: Antw: Mooiste Vondst, Ruiling, Aankoop 2010!
Ik ben benieuwd!DragonSearcher schreef:Ga ik aan meehelpen, heb wel het een en het ander aan aanwinsten, die niet iedereen zal postenbram schreef:Maar in principe mogen alle fossielen hier, hoe meer variatie hoe leuker!Vanaaf fotos! (helaas is mijn leukste aanwinst nog overweg en verwacht ik pas over een week...)

Groeten,
Bram
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Antw: Mooiste Vondst, Ruiling, Aankoop 2010!
mijn mooiste vondst 2010?
2010 is echt een geweldig jaar geweest, ben in 2009 pas echt begonnen.
Mijn topvondsten zijn toch de 2 platen plattenkalk uit mornsheimer schichten met in totaal 5 complete vissen erin.
En uiteraard mijn Trias topvondst, mijn gedeeltelijk anarosaurus heterodontus skelet uit Winterswijk...
2010 is echt een geweldig jaar geweest, ben in 2009 pas echt begonnen.
Mijn topvondsten zijn toch de 2 platen plattenkalk uit mornsheimer schichten met in totaal 5 complete vissen erin.
En uiteraard mijn Trias topvondst, mijn gedeeltelijk anarosaurus heterodontus skelet uit Winterswijk...

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D

Hallo Allemaal,
Dit is mijn mooiste vondst van 2010.
Dit fossiel lag ineens op mijn zeef tijdens het haaientanden zoeken in Mill in februari.
In eerste instantie dacht ik aan 'n zeehondenkaak.
N. Peters vertelde mij dat het niet om 'n zeehond ging maar om 'n paarden kaakje.
Het stuk is toen meegegaan voor onderzoek en is door verschillende kenners bekeken.
Ze zijn er nog niet uit om welke soort het gaat dit omdat er geen vergelijkbare stukken in de Nederlandse musea liggen.
Er word gedacht aan Hipparion.
Er zit verkit groenzand in een van de tandgaten.
Dit wijst er op dat hij in het basisgrind gezeten heeft ( 15 m.laag ),en dus mioceen.
Mocht dit bevestigt worden dan zou dit het oudste fossiel van een paardachtige zijn dat in Nederland gevonden is.
Zo zie je maar weer dat op een vindplaats die voornamelijk bekend is, en bezocht word om de haaientanden ook verrassende andere vondsten opleveren.
Zo is het een en ander zeer nauw met elkaar verbonden.
Groeten Hans
Hans
- DragonSearcher
Zo, fotos van mijn aanwinsten. Dit jaar voornamelijk bezig geweest met het uitbreiden van het reptieldeel van mijn collectie. Ik kon niet echt kiezen, dus heb maar een greep uit de aanwinsten gedaan.
Foto1: Kaak met alle tanden/kiezen van een otter.
Foto2: Verschillende kaken van schildpadden (linksboven Musk turtle, linksonder Pondturtle, rechtsboven snapping turtle en rechtonder alligatorsnapping turtle. Deze laatste is met gemak groot genoeg om een arm af te bijten

Foto3: Verschillende klauwen
(geheel links alligator, middenboven alligator snappingturtle, midden snappingturtle, onder indet, rechts reuzenschildpad, incl 1e kootje)
Foto4: Reuzenschildpad leg spurs. Niet echt zeldzaam, maar wel flinke jongens
Foto5: Kootjes van raptorachtigen
Foto6: Flinke zeeslangwervel en twee zeldzamere tanden van krokodilachtigen.
Foto7: Last but not least, Nothosauruskaakje

EDIT: Natuurlijk mag mijn kaak van reuzenhert niet ontbreken! http://www.fossiel.net/forums/opslag/63 ... G-5447.JPG
Gr Jerry
[Bewerkt door DragonSearcher op 03-12-2010 om 00:03 NL]
... Eternity awaits ...
Dat zijn al een heleboel mooie fossielen, met een grote variatie aan diergroepen. Keep 'em coming!
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram

Deze trilobiet, Taihungshania miqueli (Bergeron, 1894) vonden we deze zomer in de Formation de la Maurerie nabij Saint-Chinian in Frankrijk. Op bepaalde plaatsen zijn de ‘schistes’ er vrij fossielrijk. Pygidia zijn relatief gemakkelijk te vinden. Complete exemplaren daarentegen zijn vrij zeldzaam. Dit exemplaar is 8 cm groot en dit is vrij klein voor deze soort die tot 30 cm kon worden.
Peter
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Mooiste Vondst, Ruiling, Aankoop 2010!
erg mooi!drongen schreef:
Deze trilobiet, Taihungshania miqueli (Bergeron, 1894) vonden we deze zomer in de Formation de la Maurerie nabij Saint-Chinian in Frankrijk. Op bepaalde plaatsen zijn de ‘schistes’ er vrij fossielrijk. Pygidia zijn relatief gemakkelijk te vinden. Complete exemplaren daarentegen zijn vrij zeldzaam. Dit exemplaar is 8 cm groot en dit is vrij klein voor deze soort die tot 30 cm kon worden.
Peter
Groet,
Niels
Niels