Nieuwe database, gratis

Updates, mededelingen en suggesties voor deze website.
Gesloten
Jeremy
Nieuwe database, gratis

Bericht door Jeremy » 05 dec 2010, 13:33

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hallo,

er is vorige week een interessante vraag gesteld over het nummeren van fossielen.
Van zodra je die stap zet, breng je een lawine van vragen en problemen voort over welke manier je de gegevens van je collectie wil beheren. De meest simpele oplossing is een etiket. Of je kan alles via een fiche-systeem beheren, de ouderwetse manier. Nog beter is natuurlijk via de computer. En dan kom je automatisch bij een database-programma.

Drie jaar geleden heb ik er mij aan gewaagd om zelf een programma te maken, Foskit, en dat wil ik jullie graag in het kort voorstellen. Aangezien er heel veel tijd is ingekropen wil ik het niet voor mezelf houden en gratis ter beschikking stellen aan de leden van Fossiel.net.
Het enige dat je hiervoor nodig hebt is Microsoft Access.
Ik heb een paar printscreens gemaakt die al veel vertellen maar niet alles natuurlijk. Dus heb je een vraag, stel ze gerust.

Ben je geinteresseerd, laat het mij weten, dan stuur ik je het door. Je krijgt ook een oefen-versie mee zodat je er spelenderwijze mee kan kennismaken en de vele mogelijkheden kan ontdekken.

groetjes
Jeremy

Colin
Contacteer:
Antw: Nieuwe database, gratis

Bericht door Colin » 05 dec 2010, 16:17

Ja leuk! Ben zeer benieuwd. Zit ook al sterk te denken aan een kopietje van trilobase, maar ik het altijd leuk om eens een beetje te snuffelen voordat ik er weken werk in ga stoppen alles over te plaatsen in een nieuwe database (wat wel zeer nodig is!)

'Just Pick It!'

Freddy

Bericht door Freddy » 05 dec 2010, 17:05

dat ziet er inderdaad handig uit, maar werkt dat ook met Open Office base. ik vindt het een beetje kostelijk om MS Access te kopen. zeker als je weet dat ik niet veel geduld heb met computers.

Groetjes vanuit het (soms) zonnige
Oostende.

Jeremy
Antw: Antw: Nieuwe database, gratis

Bericht door Jeremy » 05 dec 2010, 17:19

freddy schreef:
dat ziet er inderdaad handig uit, maar werkt dat ook met Open Office base. ik vindt het een beetje kostelijk om MS Access te kopen. zeker als je weet dat ik niet veel geduld heb met computers.

Dag Freddy,

ik heb het geprobeerd met OpenOffice, maar jammer genoeg lukte dat niet.
groetjes
Jeremy

Jeremy

Bericht door Jeremy » 05 dec 2010, 17:21

Afbeelding

Hallo,

ik merk nu pas dat ik de printscreen ivm preparatie verwisseld had. Dus hierbij alsnog.

groetjes
Jeremy

Gesloten