carcharadon carcharias of megaladon ?
carcharadon carcharias of megaladon ?
Hallo iedereen,
Ik heb eens een vraagje.
Ik heb deze tand vandaag gevonden. Lijkt me een perfect tandje, maar ik twijfel tussen de megaladon of de carcharias. Ik dacht dat je aan de karteltjes kon zien welk het is, maar weet niet hoe. Kan iemand me helpen ?
P.S. volgt nog een foto met details.
groetjes Goudlokje

[Bewerkt door Goudlokje op 22-08-2005 om 21:01 NL]
Ik heb eens een vraagje.
Ik heb deze tand vandaag gevonden. Lijkt me een perfect tandje, maar ik twijfel tussen de megaladon of de carcharias. Ik dacht dat je aan de karteltjes kon zien welk het is, maar weet niet hoe. Kan iemand me helpen ?
P.S. volgt nog een foto met details.
groetjes Goudlokje
[Bewerkt door Goudlokje op 22-08-2005 om 21:01 NL]
carcharias carcharadon
Antw: carcharadon carcharias of megaladon ?
Hier is dan de foto met de duidelijkere karteltjes.
groetjes Goudlokje

groetjes Goudlokje
carcharias carcharadon
Dit zal een carcharodon carcharias zijn, mooie vondst!!!
het zal een ietwat laterale tand uit de onderkaak zijn denk ik (lateraal is achterin de kaak)
aan de karteltjes zou ik het niet kunnen zien maar megalodons zijn echt heel dik, zelfs als het om kleine tandjes gaat.
verder zijn megalodons nooit zo smal en slank. tanden van de witte haai kunnen ook wel breed zijn (bovenkaak) maar zijn altijd behoorlijk plat, een beetje zoals isurus hastalis.
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 21-08-2005 om 23:01 NL]
het zal een ietwat laterale tand uit de onderkaak zijn denk ik (lateraal is achterin de kaak)
aan de karteltjes zou ik het niet kunnen zien maar megalodons zijn echt heel dik, zelfs als het om kleine tandjes gaat.
verder zijn megalodons nooit zo smal en slank. tanden van de witte haai kunnen ook wel breed zijn (bovenkaak) maar zijn altijd behoorlijk plat, een beetje zoals isurus hastalis.
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 21-08-2005 om 23:01 NL]
Post mortem we sort 'em!
ok casper. Zal het onthouden !
En dank u om zo snel te antwoorden.
groetjes goudlokje
[Bewerkt door Goudlokje op 21-08-2005 om 23:18 NL]
En dank u om zo snel te antwoorden.
groetjes goudlokje

[Bewerkt door Goudlokje op 21-08-2005 om 23:18 NL]
carcharias carcharadon