fossielen uit Cadzand
-
- Contacteer:
fossielen uit Cadzand
Had me al is eerder aangemeld met de bedoeling foto\'s te plaatsen, maar webcam was lichtelijk overleden dus kon geen goeie foto\'s krijgen. En een digi is te duur dus nieuwe cam gekocht en hopelijk zijn ze duidelijk genoeg.
We zijn met een aantal van deze dingen naar het natuurmuseum in Rotterdam geweest maar degene die er verstand van moest hebben wist niet veel te vertellen. Alleen dat alles waarschijnlijk bot of tand was.
Mijn interesse gaat het meest uit naar die groene \'tand\'.

[Bewerkt door sennepenneke op 21-08-2005 om 12:54 NL]
We zijn met een aantal van deze dingen naar het natuurmuseum in Rotterdam geweest maar degene die er verstand van moest hebben wist niet veel te vertellen. Alleen dat alles waarschijnlijk bot of tand was.
Mijn interesse gaat het meest uit naar die groene \'tand\'.

[Bewerkt door sennepenneke op 21-08-2005 om 12:54 NL]
Antw: fossielen uit Cadzand
Hi senneke of is het penneke? 
Fossieltje 6 en 7 is een stuk van een potvistand, je kan de stuctuur nog zien
zie foto onderaan bij discussie http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=1011

Fossieltje 6 en 7 is een stuk van een potvistand, je kan de stuctuur nog zien
zie foto onderaan bij discussie http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=1011
5 en 6 van onderen te beginnen is een krabbeschaartje, van de rest kan ik niet veel maken
A ja...
4 en 5,stukjes(fragmentje) van een vis of kraakbeenvis wervel
Voor de rest ben ik onbevoegd,te fragmentair
[Bewerkt door Theo op 21-08-2005 om 21:49 NL]
4 en 5,stukjes(fragmentje) van een vis of kraakbeenvis wervel
Voor de rest ben ik onbevoegd,te fragmentair
[Bewerkt door Theo op 21-08-2005 om 21:49 NL]
Theo
-
- Contacteer:
Uhm..doe maar senneke 
Leuk om eindelijk te weten wat een paar dingen zijn! Vooral die potvistand
Die man van het museum had die groene tand zoals ik het maar noem (eigenlijk beige daaronder) goed bekeken en haalde een mapje naalden tevoorschijn waarmee hij met de hardste naald probeerde een kras te maken wat niet lukte. Hij wist ook niet te vertellen wat het was dus of het gewoon een stuk steen is weet ik niet.
Dit is wel een interessante site overigens, we komen hier al geruime tijd om te kijken wat voor moois er allemaal te vinden is en of er iets herkenbaars bijzit want wij zijn verre van kenners.

Leuk om eindelijk te weten wat een paar dingen zijn! Vooral die potvistand

Die man van het museum had die groene tand zoals ik het maar noem (eigenlijk beige daaronder) goed bekeken en haalde een mapje naalden tevoorschijn waarmee hij met de hardste naald probeerde een kras te maken wat niet lukte. Hij wist ook niet te vertellen wat het was dus of het gewoon een stuk steen is weet ik niet.
Dit is wel een interessante site overigens, we komen hier al geruime tijd om te kijken wat voor moois er allemaal te vinden is en of er iets herkenbaars bijzit want wij zijn verre van kenners.
Bovenste zou van het schild van een zoetwaterschildpad kunnen zijn, foto echter te onduidelijk!!
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
-
- Contacteer:
Ik zie \'m toch duidelijk genoeg.
De binnenkant daarvan is hol en het is ong. 3 cm.
De binnenkant daarvan is hol en het is ong. 3 cm.