Marktplaats aanbieding: ik ben geen kenner, maar hier klopt toch niets van?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
mars33
Marktplaats aanbieding: ik ben geen kenner, maar hier klopt toch niets van?

Bericht door mars33 » 20 dec 2010, 11:28

Zoals gezegd weet ik bitter weinig van haaientanden, maar deze meneer probeert toch hastalis voor megalodon te slijten? Of zie ik er eentje over het hoofd?

http://verzamelen.marktplaats.nl/minera ... ind=1&fs=1

Hij had ook al deze lekkere aanbieding:

http://verzamelen.marktplaats.nl/minera ... ind=3&fs=1

The television man is crazy
Saying we're juvenile delinquent wrecks
Oh man I need tv when I've got t. rex

-David Bowie-

Ahuijsmans
Been thanked: 1 time
Antw: Marktplaats aanbieding: ik ben geen kenner, maar hier klopt toch niets van?

Bericht door Ahuijsmans » 20 dec 2010, 11:30

hmmm twijfelachtige meneer moet ik zeggen, weet niet of het strafbaar is maar deze meneer heeft op dit moment zelfs opgezette haaien in de aanbieding :S :S bah!

Of wat dacht je van 5 geplastificeerde dierenharten?? gatver! sommige mensen doen alles voor een euro... :(

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D

erik m
Been thanked: 1 time
Antw: Marktplaats aanbieding: ik ben geen kenner, maar hier klopt toch niets van?

Bericht door erik m » 20 dec 2010, 11:58

Ik zie hier ook geen megalodon bij liggen maar ik denk dat dit hetzelfde is wat je wel eens op ebay ziet.
Het kan zijn dat er bedoeld word dat deze tanden uit het megalodon tijdperk zijn met de hoop dat ze sneller verkocht worden aan mensen die nog niet zo veel kijk op deze tanden hebben.
En dan kom je er pas later achter dat je dacht een megalodon te hebben.
Ik vind het belangrijk als ik iets op marktplaats zet dat alleen de juiste naam er bij staat.

En als ik zie wat deze verkoper nog meer aan bied draagt dat zeker niet bij aan een goede omgang met de natuur die toch al zo onder druk staat.

E.J.

Xenina
Has thanked: 23 times
Been thanked: 12 times

Bericht door Xenina » 20 dec 2010, 12:13

Zulke 'Isurus megalodons' vind je bij ebay heel vaak angeboden. En soms heb ik het gevoel dat de verkopers het niet beter weten...

Groetjes, Xenina

stiek
Been thanked: 12 times

Bericht door stiek » 20 dec 2010, 13:54

mars33 schreef:
Zoals gezegd weet ik bitter weinig van haaientanden, maar deze meneer probeert toch hastalis voor megalodon te slijten? Of zie ik er eentje over het hoofd?

Hallo Marcel.

Dit zijn inderdaad geen megalodons maar Cosmopolitodus hastalis.
Deze tanden komen van de bekende vindplaats omgeving Oss.
Omdat ik al meer als 10 jaar verzamel op die plaats zijn voor mij deze tanden goed te herkennen.
Om op dit partijtje tanden te bieden daar is niets mis mee.
Om op het andere partijtje tanden (recente)alsmede op die opgezette haaien te bieden daar ben ik helemaal op tegen.
Dit zou niemand moeten doen, des te sneller worden deze dieren voor deze doeleinden niet meer gevangen.
De keus om ook uit princiepe geen fossiele tanden bij deze verkoper te kopen moet ieder maar voor zich maken.

Groeten Hans

Hans

jordyvanderbeek
Contacteer:

Bericht door jordyvanderbeek » 20 dec 2010, 17:15

raar, wel leuk die hersens maar ja verstandig dat hij ook een gasmasker verkoopt.

gr, Jordy
PS. haaien zijn volgens mij niet straf baar al zijn ze voor 1956 ik zie ze ook altijd in van die souvenir winkels.

Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy

Colin
Contacteer:

Bericht door Colin » 20 dec 2010, 17:46

Dat klopt, maar er wordt heel veel gesjoemeld. Daarom zou ik persoonlijk uit het belang van de levende wereld geen recente diersoorten in wat voor vorm dan ook aanschaffen. Veel schedels worden bijvoorbeeld gerookt en behandeld met een zuur zodat deze een bruine verjaarde indruk geven. En op die manier komen er weer vrolijk vers geschoten diertjes het land binnen waarvan er al barre weinig rondlopen momenteel. En daarbij worden soorten die niet zeldzaam zijn vanzelf zeldzaam door er genoeg te schieten en prepareren. En je wilt al helemaal niet weten wat die haaien moeten doorstaan :(. Hop levend de vinnetjes eraf, terug in de zee mikken en als hij er leuk uit ziet de kop maar mee. Nee ik ben zeer dankbaar voor fossielen. Passie voor de natuur kun je dan prachtig beleven en uitvoerig uitoefenen zonder de hedendaagse wereld nog verder te moeten plunderen.

Het zit mij hoog, sorry. Dus als ik tever off-topic ga moet ons Frederik het maar even verwijderen. Ik ben weer stoom kwijt haha.

En over die haaientanden die onder verkeerde namen worden verkocht. Ach je wordt zoveel genept tegenwoordig. Als ik mij nog druk moet maken om een naam komt het niet goed. Het kan nog veel erger. Laatst kwam ik in een winkeltje een pracht van een Xenophora tegen met heel toevallig, precies aan alle aanhechtingspunten, een andere gastropode. Wat een diversiteit aan soorten. Nog mooier was de gele lijm die overal uit leek te etteren. Dus ja hiep hiep hoera voor de handel. En ze weten het best allemaal :P

'Just Pick It!'

Gesloten