Geen vondsten, toch leuk

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Bram
Geen vondsten, toch leuk

Bericht door Bram » 30 dec 2010, 22:39

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag zijn we nog even in Wilsum wezen zoeken, maar mooie sponzen zaten er helaas niet in (dat was ook wel te verwachten). De enige fossiele vondsten waren een klein stukje Ordovicische spons en een klein stukje Krijt spons. Met de kou (-6) valt het hartstikke mee, als je lekker kiezels zit los te bikken uit het ijs!

Op de terugweg zag ik wat zwarts bewegen in de sneeuw. Ik keek van dichterbij en ontdekte een soort half begraven gangetje in de sneeuw. Heel voorzichtig wat sneeuw aan de kant vegen leverde het plaatje op foto 3 op. En wat was dat molletje ongelooflijk snel in die sneeuw! Steeds als je dichterbij kwam ging hij er weer vandoor. We hebben hem naar de kant van de besneeuwde weg 'gejaagd' waar de sneeuw wat dikker lag, en daar is hij in een tunnel onder de sneeuw verdwenen. Een levend molletje had ik nog nooit zo goed gezien!

Dat prachtige beestje in combinatie met de mooie natuur en sneeuw, compenseerde aardig voor de slechte vondsten.

Groeten,
Bram

Colin
Contacteer:
Antw: Geen vondsten, toch leuk

Bericht door Colin » 30 dec 2010, 22:43

Heel erg leuk om zo een molletje tegen te komen! :D

En ik verwacht zelf ook meestal niet heel erg veel vondsten in dit soort bergen sneeuw ;). Probeer het zelf ook altijd wel haha. Maar toch weer een leuke dag als ik dat zo lees.

'Just Pick It!'

Marijkjj
Contacteer:

Bericht door Marijkjj » 30 dec 2010, 22:51

Haha ik stond een maand geleden ook in de sneeuw te graven naar fossielen :P
Jeetje wat leuk van die mol :D

Spongebob
Has thanked: 416 times
Been thanked: 637 times

Bericht door Spongebob » 30 dec 2010, 23:44

Afbeelding

Inderdaad erg leuk, Bram. Jij bent een echte die-hard! Zeker aangestoken door Rene en consorten.
Omdat het zoeken tijdens deze winterse omstandigheden niet zo voorspoedig gaat, hebben een aantal zwerfsteenverzamelaars deze week een soort LAN-party gehouden in Sappemeer. Niet met computers maar met microscopen, zoals je op de foto kan zien. Het was super geslaagd!

Time fades away (Neil Young)

Bram

Bericht door Bram » 30 dec 2010, 23:49

Bedankt voor de leuke reacties tot nu toe!

@ Colin: De dag was inderdaad erg leuk, een keertje geen vondsten gecompenseerd met zoiets is niet zo erg, het moet echter niet gebruikelijk worden, dan groeit de collectie niet zo snel meer! ;)

@ Tom: Over zwerfstenen gesproken, ik heb wel een intrigerende 'gatenkaas' steen gevonden in Wilsum. Ik zal even foto's maken, dan stuur ik je een mailtje. Wie weet weet jij er wat van.

Groeten,
Bram

Gesloten