Prijzen ebay
Prijzen ebay
Ik zie op ebay vaak grote prijzen voor megalodon tanden. Een tand zonder katels ongeveer tussen de 9 en 13 cm worden aangeboden voor ongeveer 175 dollar.Is het zo dat deze tanden het dat ook waard zijn of is het een kwestie van zoveel mogelijk geldt verdienen? Echt zeldzaam zijn ze ook niet.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Prijzen ebay
In een vrije markteconomie worden prijzen bepaald door vraag en aanbod. Wat de zot ervoor geeft... 

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Als je zelf geregeld de aangeboden stukken op dergelijke veiling sites bijhoudt krijg je vanzelf een idee van prijzen. Dan zou je voor jezelf een richtprijs kunnen bepalen. En dan maar wachten tot het juiste stuk tegen de juiste prijs aangeboden wordt.
Het is niet anders.
Het is niet anders.
'Just Pick It!'
Megalodon tanden zijn echte collector-items geworden. Dit mede omdat ze er zijn in alle kleuren en grootten, en ze erg tot de fantasie spreken. De soort is niet eens buitengewoon zeldzaam (zeker niet in Amerika!).
In Belgie daarentegen kan je heel lang zoeken voor je een compleet exemplaar vind. Ik ben zelf geweldig fan van Megalodontanden maar op Ebay worden de prijzen steeds gekker en dat is jammer. Ikzelf kan er al niets meer op kopen aan een redelijke prijs, want de ietwat interessante tanden gaan weg voor geschifte prijzen (naar mijn inziens).
Je moet zelf bepalen wat je ervoor wilt over hebben. Kijk naar een aantal factoren indien je een tand koopt (afkomst, grootte, kleur, karteling, compleetheid,..)
Helaas is er weinig aan de marktprijs te doen. Veel vindplaatsen gaan toe (bv. Zuid-Amerika) En er zijn veel zotten die veel geven..
Groetjes,
Gunther
In Belgie daarentegen kan je heel lang zoeken voor je een compleet exemplaar vind. Ik ben zelf geweldig fan van Megalodontanden maar op Ebay worden de prijzen steeds gekker en dat is jammer. Ikzelf kan er al niets meer op kopen aan een redelijke prijs, want de ietwat interessante tanden gaan weg voor geschifte prijzen (naar mijn inziens).
Je moet zelf bepalen wat je ervoor wilt over hebben. Kijk naar een aantal factoren indien je een tand koopt (afkomst, grootte, kleur, karteling, compleetheid,..)
Helaas is er weinig aan de marktprijs te doen. Veel vindplaatsen gaan toe (bv. Zuid-Amerika) En er zijn veel zotten die veel geven..

Groetjes,
Gunther
Je moet niet op ebay megs kopen.
Je kunt beter bij een bekend (erkent) tanden verkoper uit Amerika wat kopen, is stukken goedkoper.
Ps. en ze zijn nog gekarteld ook.
Groeten J&I.
[Bewerkt door Johwi op 06-01-2011 om 23:30 NL]
Je kunt beter bij een bekend (erkent) tanden verkoper uit Amerika wat kopen, is stukken goedkoper.
Ps. en ze zijn nog gekarteld ook.
Groeten J&I.
[Bewerkt door Johwi op 06-01-2011 om 23:30 NL]
SeeYou!
- Xenina
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 12 times
Wat ebay betreft zo worden er soms goede tanden van verzamelaars (niet commerciel) per opbod verkoopt. Dan kun je zelf bepalen hoe veel je ervoor betalen wilt. In 2010 heb ik op deze manier een grijze Megalodon van meer dan 11 cm uit South Carolina voor 70 Euro gekocht (incl. Verzand.) De tand is compleet en in goede staat.
Dus als je een beetje wacht kun je ook op ebay mooie en betaalbare tanden vinden. (Bijvoorbeeld soms aangeboden door sharkteethrene uit deze forum
)
Groetjes, Xenina
[Bewerkt door Xenina op 07-01-2011 om 16:08 NL]
Dus als je een beetje wacht kun je ook op ebay mooie en betaalbare tanden vinden. (Bijvoorbeeld soms aangeboden door sharkteethrene uit deze forum

Groetjes, Xenina
[Bewerkt door Xenina op 07-01-2011 om 16:08 NL]