fossiel of geologisch verschijnsel
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
fossiel of geologisch verschijnsel
Hallo allemaal. Ik heb een vraag over wat die kleine putjes of puntjes in de muschelkalk van winterswijk werkelijk is een fossiel of een geologisch verschijnsel is. Ik weet dat het van grote matten alg is die gasbelletjes produceren en aangezien alg een organisme is en fossielen overblijfselen zijn van organismen kan het dan niet dat het dan sporenfossielen zijn, of is het toch een geologisch verschijnsel?Ik heb zelf een redelijk aantal van deze dingen in de winterswijkse steen groeve gevonden.
groetjes nick
groetjes nick
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Antw: fossiel of geologisch verschijnsel
een foto van het verschijnsel zou wel wat verduidelijken maar ik denk dat je de fossiele 'regenbui laag' bedoelt.
Dit is fossiele regen. Het heeft toen geregend en dit is in een bepaalde laag zeer goed bewaard gebleven.
Heb er een paar platen van liggen thuis. Zo heb je ook lagen waarin de golf beweging van het water goed zichtbaar is.... prachtig!
Dit is fossiele regen. Het heeft toen geregend en dit is in een bepaalde laag zeer goed bewaard gebleven.
Heb er een paar platen van liggen thuis. Zo heb je ook lagen waarin de golf beweging van het water goed zichtbaar is.... prachtig!
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
Een foto zou inderdaad handig zijn.
Ik heb ook vaker gehoord dat de putjes regendruppels zijn, maar het verhaal van de gasbelletjes lijkt mij meer waarschijnlijk.
In 2008 zijn er blijkbaar ook experimenten mee gedaan http://www.pleistocenemammals.com/new/?p=75
Volgens mij gebeurd het nog steeds in winterswijk. Ik heb een keer in regenplasjes tijdens warm weer kleine belletjes gezien op de bodem. Ik dacht toen ook aan algen en het leek mij een goede verklaring voor de putjes in de klei platen.
Zou het alle twee voor kunnen komen in winterswijk?
Ik heb ook vaker gehoord dat de putjes regendruppels zijn, maar het verhaal van de gasbelletjes lijkt mij meer waarschijnlijk.
In 2008 zijn er blijkbaar ook experimenten mee gedaan http://www.pleistocenemammals.com/new/?p=75
Volgens mij gebeurd het nog steeds in winterswijk. Ik heb een keer in regenplasjes tijdens warm weer kleine belletjes gezien op de bodem. Ik dacht toen ook aan algen en het leek mij een goede verklaring voor de putjes in de klei platen.
Zou het alle twee voor kunnen komen in winterswijk?
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
foto's volgen zo spoedig mogelijk waarschijnlijk volgende week zaterdag.
nick
nick
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:

Hoi
Ter info om dit topic enige luister bij te zetten bij deze twee plaatjes uit mijn D-Base. Als het goed is staan ze ook in het fotobestand van Fossiel.net
Op foto 1 zie je inslagen van regendruppels en op foto 2 zie je golfribbels. Beide zijn afkomstig uit Winterwijk.
Robert Mensink