Het probleem Cadzand!
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Het probleem Cadzand!
Hallo forumleden,allereerst vind ik het heel jammer dat je in Cadzand geen haaientanden meer kunt vinden niet zozeer voor mezelf maar voor de mensen van Cadzand zelf en de toeristen,omdat ik zelf een Knokke-fanaat ben.Ik woon er al heel mijn leven.De reden dat er geen meer te vinden zijn in het recent opspuiten heeft te maken met de verdieping van de Westerschelde en de vaargeul 't Scheur.De massa zand die opgespoten is in de jaren '80-'90 is ergens naartoe,van zowel van Knokke als Cadzand.Het slibt allemaal weg ten noordwesten van de vlakten van de Raan nl. in het vaarpas 't Scheur enkele km. van Zeebrugge.Door het akkoord Belgie-Nederland heeft Nederland een licentie gekregen om zand te baggeren op deze plaats waar het samengeslibt is,één positief punt voor Nl.zuiver zand zonder rommel dat van de kust weggespoeld is,twee vliegen in één klap voor Belgie,zand verkocht aan Nl.en vaargeul gratis uitgediept.Zo zal het ook aflopen met de nieuwe opspuitingen in Knokke.Ik denk zelfs dat de Sluisse Hompels beschermd gebied zijn geworden waar niet meer mag gebaggerd worden.Heb deze informatie verkregen van een ex-eerste stuurman van de baggergroep Demé.
strandjutters
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
Antw: Het probleem Cadzand!
Ja inderdaad is het heel jammer want cadzand is een van de belangrijkste vindtplaats voor haaientanden in nederland, en de bewoners van cadzand vinden het zeker erg want zij leven erg van toerisme en de haaientanden zijn een erg belangrijke toeristische trekplijster van cadzand.
nick
nick
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.