Is dit een afdruk van een koraal?
-
Is dit een afdruk van een koraal?
Wie helpt me dit te duiden? Gevonden door mijn dochter op een onlangs ververst schelpenpad op Texel. Dank alvast!
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Is dit een afdruk van een koraal?
Het voorwerp dat je toont is gezien de breukvorming een vuursteen. Dit is ook het enige dat met zekerheid is te zeggen. De Y-vormige laagte in het midden (ik neem aan dat je dat bedoelt) is middels deze foto met geen enkele zekerheid te herleiden naar een koraal, een ander organisme of een oorzaak.
Vuursteen kan zeer veel verschillende vormen hebben en onze fantasie daarmee prikkelen. Pas als er sprake is van een ingesloten fossiel kunnen we kijken of het te determineren is.
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 16-01-2011 om 09:40 NL]
Vuursteen kan zeer veel verschillende vormen hebben en onze fantasie daarmee prikkelen. Pas als er sprake is van een ingesloten fossiel kunnen we kijken of het te determineren is.
[Bewerkt door Fossielenzoeker op 16-01-2011 om 09:40 NL]
Robert Mensink
-
Ja, het is vuursteen. Maar het is niet alleen de vorm die me nieuwsgierig maakt. Ik zal zsm betere foto's plaatsen. (moet batterijen kopen)
Er is wel een structuur in te zien, een fijnmazige structuur, dat plekje is wit. Verder is er een gekristalliseerd laagje te zien.
Wordt vervolgd dus.
Dank voor je antwoord!
Er is wel een structuur in te zien, een fijnmazige structuur, dat plekje is wit. Verder is er een gekristalliseerd laagje te zien.
Wordt vervolgd dus.
Dank voor je antwoord!
-
Ja, het is vuursteen. Maar het is niet alleen de vorm die me nieuwsgierig maakt. Ik zal zsm betere foto's plaatsen. (moet batterijen kopen)
Wordt vervolgd dus.
Dank voor je antwoord!
Wordt vervolgd dus.
Dank voor je antwoord!