Twijfeldeni !?
Twijfeldeni !?
Hallo Experts,
Over dit exemplaar ben ik minder zeker.
Er is sprake van een bourlette,maar ik zou toch graag jullie mening weten alvorens deze tand een plek in mijn fossilarium krijgt.
Vindplaats net over de Nederlandse grens in het land van onze trappistenleveranciers.
I don't like la Trappe.

Gr. Hogst.
Antw: Twijfeldeni !?
Deze lijkt me toch Retro.
Typische vorm in de kroon is echt kenmerk van Retroflexus.
Groetjes,
Gunther
Typische vorm in de kroon is echt kenmerk van Retroflexus.
Groetjes,
Gunther
- sharkteethrene
Ola Mannen,
Aan de hand van deze foto's lijkt m.i. een onderkaakse laterale tandpositie van een zeer ferme (geweest-zijnde) Cosmopolitodus hastalis ook niet uit te sluiten.
@Hogst: zou je enkele foto's van het zijaanzicht kunnen schieten?
Groetjes,
Rene.
Aan de hand van deze foto's lijkt m.i. een onderkaakse laterale tandpositie van een zeer ferme (geweest-zijnde) Cosmopolitodus hastalis ook niet uit te sluiten.
@Hogst: zou je enkele foto's van het zijaanzicht kunnen schieten?
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Vanavond niet meer jongens.
Twas me een dagje wel.
Binnenkort meer.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Gr. Hogst.
Hoi Hogst hier ff een paar foto,s van een gelijkende tand ook met een groef aan de achterkant van de kroon
Dit is ook een gewone Cosmopolitodus hastalis
grtn arien van oord
Inderdaad nog een mogelijkheid, wist niet dat de groef zo sterk ontwikkelt kon zijn bij Hastalis. Bij het tandje van Hogst zie ik (als ik het goed zie) echter resten van een zwartbruin randje tussen de overgang van kroon naar wortel, wat echter typerend is bij sommige Retroflexus tanden.
Groetjes,
Gunther
Groetjes,
Gunther
Ik denk toch ook eerder aan een onderkaakse C. hastalis. Ik heb nog nooit een I. retroflexus met zo'n grote forse kroon gevonden. Mij lijkt het steeds dat de kroon van een retro wat gedrongener is.
Groetjes,
Geert
Groetjes,
Geert
Stijn, zulke tanden zijn moeilijk te determineren.
Ikzelf zou echter graag wat extra foto's zien van het getoonde tandje. De dikte van de wortel enzovoort. Ik blijf ervoor pleiten dat het donkergekleurde randje aan de kroonbasis typisch Retroflexus is. Bij deze tand is het wel wat meer bruin getind maar toch nog duidelijk.
Groetjes,
Gunther
Ikzelf zou echter graag wat extra foto's zien van het getoonde tandje. De dikte van de wortel enzovoort. Ik blijf ervoor pleiten dat het donkergekleurde randje aan de kroonbasis typisch Retroflexus is. Bij deze tand is het wel wat meer bruin getind maar toch nog duidelijk.
Groetjes,
Gunther