bot of iets anders?
-
bot of iets anders?
Gevonden op een Texels schelpenpad. Wat is dit? Een of ander schouderbot? Er zit een draaing in. Zie verder de foto's.
Dank!
gr. Pauline
Antw: bot of iets anders?
ik denk een bot van een vis?
Eerder schept men water met een zeef dan wijsheid zonder boeken.
Antw: Antw: bot of iets anders?
Daar lijkt het mij veel te massief voor. Het is een stukje bot van een zoogdier. Als iemand er meer van kan maken dan 'stukje bot', dan heb ik nog wel een bak vol waar die persoon eens naar mag kijken!wessel schreef:
ik denk een bot van een vis?

Groeten,
Bram
- DragonSearcher
Antw: Antw: Antw: bot of iets anders?
Goed idee, diegene kan er altijd nog Fossiel stukje bot van makenbram schreef:
Het is een stukje bot van een zoogdier. Als iemand er meer van kan maken dan 'stukje bot', dan heb ik nog wel een bak vol waar die persoon eens naar mag kijken!

... Eternity awaits ...
Antw: bot of iets anders?
LOLDragonSearcher schreef:Goed idee, diegene kan er altijd nog Fossiel stukje bot van makenbram schreef:
Het is een stukje bot van een zoogdier. Als iemand er meer van kan maken dan 'stukje bot', dan heb ik nog wel een bak vol waar die persoon eens naar mag kijken!![]()
![]()

Je hebt helemaal gelijk, Jerry!
@ Pauline:
Stukjes bot als deze zijn te herkennen aan de binnenkant. Daar zie je een poreuze gatenkaas (soms is dit echter volledig afgebroken en heb je ervaring nodig om het te herkennen). Dit is waar de bloedvaten liepen en wordt spongieus bot genoemd (op jouw eerste foto te zien). Dit vind ik vrij karakteristiek (en ik heb al een boel stukjes bot en op bot lijkende steentjes opgeraapt!

Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 28-01-2011 om 20:46 NL]