Knokke: W5 Bere koud maar super.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Antw: Knokke: W5 Bere koud maar super.
Dit zijn allemaal Eocene soorten.strandjutters schreef:
Hallo. Eerst de grooste en nu nog de kleintjes
je Sylvestrilamia teretidus zijn ook gewoon macrota's.
- Hieronymus
- Contacteer:
Antw: Knokke: W5 Bere koud maar super.
Zijn inderdaad allemaal eocene soorten.
Hypotodus verticalis kan dan misschien wel opgenomen zijn in de Paleocene fauna van Noord-Amerika (Aquia formatie), bij mijn weten is deze soort niet te vinden in het Belgische/Franse Paleoceen.
Hypotodus verticalis kan dan misschien wel opgenomen zijn in de Paleocene fauna van Noord-Amerika (Aquia formatie), bij mijn weten is deze soort niet te vinden in het Belgische/Franse Paleoceen.
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
- strandjutters

Hallo Hieronymus bij deze het putje aan de labiale zijde,Groetjes.
strandjutters
- Hieronymus
- Contacteer:
Dat is de labiale zijde niet, dat is de (overigens kapotte, geen wonder dat er een putje is, hehe) wortel.
Ik zie al op de eerste foto's die je hier postte dat de labiale zijde van de tand plat of misschien zelfs iet of wat bol is, maar zeker niet geheel hol.
[Bewerkt door Hieronymus op 30-01-2011 om 21:36 NL]
Ik zie al op de eerste foto's die je hier postte dat de labiale zijde van de tand plat of misschien zelfs iet of wat bol is, maar zeker niet geheel hol.
[Bewerkt door Hieronymus op 30-01-2011 om 21:36 NL]
Rhaetian Lorraine Region
- strandjutters

Hallo:Hieronymus je heb me overtuigt ik hou het voortaan bij Great White.MineraalO Idenk toch niet macrota bij deze staan de spitsen net naast de glazuur en bij teretidens er net tegen. Wat het aan spoelen van tanden betreft moet ik nog een en ander kwijt .Bij mijn weten is er nog nooit een aangespoeld maar al duizenden blootgespoeld uit het opgespoten zand.ik woon hier namelijk al heel men leven.En voor de opspuitingen had nog niemand gehoort van een haaientand Ik zelf heb twintig jaar garnalen gevangen onder de kust en moet nog altijd mijn eerste haaientand vangen vind je dat niet vreemd .Al de rest zat wel in onze netten. Groetjes strandjutters
[Bewerkt door strandjutters op 31-01-2011 om 01:15 NL]
strandjutters
Antw: Antw: Knokke: W5 Bere koud maar super.
Bij de getoonde tand staan de bijspitsen er toch niet net tegen?strandjutters schreef:
MineraalO Idenk toch niet macrota bij deze staan de spitsen net naast de glazuur en bij teretidens er net tegen.
Wat is het verschil tussen er net naast en er net tegen?
Net naast kan ook tegen zijn? Ingewikkeld.
De stand van de bijspitsen bij macrota heeft te maken met de positie van de tand in de kaak. Laterale tanden hebben een dikkere kroon, die minder breed is.
De bijspitsen staan dan ook aan de zijkant van de wortels, en niet rechtstreeks tegen de kroon. Bij anteriors is de wortel breder, evenals de bijspitsen en deze staan vaker tegen de kroon zelf.
Bovendien weet ik niet eens of teretidus voorkomt in Knokke.
Gunther
[Bewerkt door mineraal0 op 30-01-2011 om 22:38 NL]
Wel degelijk een Carcharodon carcharias en geen Palaeocarcharodon. Palaeoceen is mij niet bekend uit Knokke en omgeving. Jeroen heeft gelijk in zijn reactie.
Die S. teretidens komt wel degelijk voor in Knokke. De getoonde tanden behoren mogelijk tot deze soort, alleszins tot Carcharias en niet Striatolamia.
Die S. teretidens komt wel degelijk voor in Knokke. De getoonde tanden behoren mogelijk tot deze soort, alleszins tot Carcharias en niet Striatolamia.
- strandjutters

Rest volgt
[Bewerkt door strandjutters op 31-01-2011 om 00:20 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen : Gelukkig heb ik meer verstand van tanden zoeken dan erover te discussieren.Ik vond het al bij al toch de moeite vandaag al weet ik goed dat hier in Knokke niet de beste plaats is om mooie tanden te vinden(afgerold)maar als je elke dag een mooie vind en je gaat duizend keer naar het strand bouw je toch een mooie collectie op. Hopelijk genieten jullie er nog van(wel veel werk aan)Groetjes Strandjutters
[Bewerkt door strandjutters op 31-01-2011 om 00:19 NL]
strandjutters