je mooiste dino fossiel
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
je mooiste dino fossiel
Hallo allemaal. wat is je allermooiste dino fossiel? en kunnen jullie daar een foto van maken?
nick
nick
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

Antw: je mooiste dino fossiel
dit zijn mijn moooiste dino fossielen (gekocht). van links naar rechts: pterosaurus tand, spinosaurus tand, raptor tand en spinosaurus staartwervel.
groetjes,
Joris
zoeken is leuk, vinden is leuker (tenzij iemand je voor is) :D
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
Antw: Antw: je mooiste dino fossiel
je oviraptor ei is niet je moosite dinosaurus fossiel? als ik er zo een had zou ik het wel weten hoor;)t-rex schreef:
dit zijn mijn moooiste dino fossielen (gekocht). van links naar rechts: pterosaurus tand, spinosaurus tand, raptor tand en spinosaurus staartwervel.
groetjes,
Joris

Dit is mijn beste Dino vondst. Ik heb deze 20 jaar geleden gevonden aan de voet van de Petit Cape Blanc Nez nabij Escalles. Dit was een zeer succesvolle dag en naast de wervel heb ik nog wat andere leuke vondsten gedaan. Ik ben er nog regelmatig teruggekeerd maar ik heb nooit meer zo veel gevonden als toen.
Ik weet nog steeds niet va wat voor dier de wervel is, ik heb hem staan als Plesiosaurus maar ik weet dat niet zeker.
Het enige dat ik vind, is dat ik te weinig zoek.....
t-rex schreef:
groetjes,
Joris
--------------------------------------------------------------------------------
je oviraptor ei is niet je moosite dinosaurus fossiel? als ik er zo een had zou ik het wel weten hoor
mijn oviraptor ei is mijn gaafste dino fossiel maar als het om de mooiste gaat zijn het toch die 4 fossielen
(het ei is namelijk gebroken en geleimd)
groetjes,
Joris
--------------------------------------------------------------------------------
je oviraptor ei is niet je moosite dinosaurus fossiel? als ik er zo een had zou ik het wel weten hoor
mijn oviraptor ei is mijn gaafste dino fossiel maar als het om de mooiste gaat zijn het toch die 4 fossielen

zoeken is leuk, vinden is leuker (tenzij iemand je voor is) :D
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times

hey mammoetje,
dit wist je waarschijnlijk al, maar de wervel hoort zo te zitten in het lichaam. de kop zou uit eindelijk links zitten. wat ik raar vind is het einde van de uitsteeksels die zijn normaal nooit zo breed. misschien even een apart topic maken om tot de juiste naam te komen.
[Bewerkt door masteroffossiles op 12-02-2011 om 18:11 NL]
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Die CBN wervel is prachtig! Zo compleet zie je ze volgens mij zelden.
Mijn mooiste wervel is van iets zuidelijker bij CGN (Jura). Veel botmateriaal daar is broos en gerold, maar deze is zeer goed bewaard gebleven. Jonge plesiosaurus achtige is ooit geopperd. Weet het nog steeds niet zeker.
[Bewerkt door sjaak op 12-02-2011 om 21:32 NL]
Groet,
Niels
Niels

Mijn interessesfeer ligt vooral in de paleobotanie en bij de evolutie van vroege tetrapoden ("Romer's gap", transitionele stages enz..). Geen dino-fossielen in mijn collectie maar ik was er wel bij om gedurende enkele weken 'deel 2' van de zopas beschreven Atsinganosaurus velauciensis bloot te leggen. Een unieke ervaring. Atsinganosaurus is een nieuw genus in de Titanosauroidea familie.
Z.
The earth has music for those who listen.
Antw: Antw: je mooiste dino fossiel
Ik zal dezelfde foto's ook op het determinatie forum zetten. Bedankt voor de info alvast..masteroffossiles schreef:
hey mammoetje,
dit wist je waarschijnlijk al, maar de wervel hoort zo te zitten in het lichaam. de kop zou uit eindelijk links zitten. wat ik raar vind is het einde van de uitsteeksels die zijn normaal nooit zo breed. misschien even een apart topic maken om tot de juiste naam te komen.
[Bewerkt door masteroffossiles op 12-02-2011 om 18:11 NL]

Het enige dat ik vind, is dat ik te weinig zoek.....